Lumea mea e simpla…

…about me

Procesoare versus neuroni

pe 30 Octombrie 2011

Lumea este intr-o continua miscare dar mai ales dezvoltare. Imi amintesc cu placere de reactia mea timida cand am vazut primul telefon si mai ales de cum ma minunam cand vedeam pe cineva manevrandu-l. Cam aceasi reactie am avut-o cu fiecare gadget pe care l-am vazut. Azi nu mi-as mai vedea viata fara aceste jucarii (jucarii cu ghilimelele de rigoare).

Mi se intampla adesea sa asist la o discutie care nu ma priveste. De exemplu, zilele trecute am vazut un baietel care incerca sa ii explice bunicii sale care sunt avantajele unui laptop, ce e cu acel soarece invizibil… Cand a auzit bunica de soarece l-a cam dojenit pe baietel, crezand ca vrea sa o ia putin peste picior. Eu ma gandeam cum ar fi fost sa ii fi explicat despre o tableta. Inima laptopului este mare si poate si el ar fi vrut sa-i arate bunicii tot ce poate, dar inima bunicii nu era pe aceasi unda.

Timpul ni se pare din ce in ce mai scurt, de aceea ne dorim produse din ce in ce mai rapide, mai puternice. Ele apar, dar oare suntem noi pregatiti sa tinem pasul cu ele? Eu poate ca da, poate si tu si X si Y, dar sunt atatia oameni care nu s-au obijnuit nici cu primele modele dar cu cele care reusesc sa intre  in Cartea Recordurilor. De curand am aflat ca este un procesor care a intrat in aceasta carte cu o frecventa de 8,4 GHz. Numarul celor care pot tine pasul cu progresul tehnologiei, se poate deduce din numarul de vanzari pe care le au produsele respective. Parerea mea este ca numarul lor este mic, raportat la populatia tarii/ Europei / lumii.

Acum vreau sa o las pe aceea bunica in pace, pentru a termina vesta la care lucreaza. Atentia mea se indrepta catre acel copil care la cei 9-10 ani ai lui stie destul de multe despre tehnologie. Cu timpul raportul se va inversa, vor fi foarte multi care vor cumpara ultimile gadget-uri iesite pe piata. Cel putin asta este speranta mea. Tehnologia, viitorul ei trebuie sa o raportam la acesti copii, de azi si de maine.

Procesoarele vor devenii din ce in ce mai destepte, dar niciodata nu vor depasii puterea de intelegere / gandire a neuronilor. De ce? Procesoarele sunt create de neuronii unor persoane carora trebuie sa le aratam tot respectul nostru si sa le multumim ca ni le pun la dispozitie. Intre procesor si neuron este o conexiune continua. Procesorul a fost creat de un neuron, dar neuronul foloseste procesorul pentru a se bucura de rezultate lui. Unul fara celalalt nu se poate. Si cand te gandesti ca acest neuron nu foloseste decat o zecime din sursa lui proprie… Lui nu putem sa-i facem un upgrade.

Omul modern se adapteaza din mers la viteza mileniului III. Cat mai multe lucruri intr-un timp cat mai scurt, asta este deviza lui. Pentru asta are la indemana diferite gadget-uri. Fara ele nu s-ar mai regasii, nu ar mai fi EL. Cu aceste inventii el isi potoleste setea de cunoastere, de informare, de recreere, de… Cu ele isi infrumuseteaza viata si da sens existentei lui pe acest pamant. Nu este reticent la noutati.

Omul modern priveste / primeste orice dispozitiv modern ca pe ceva binevenit dar are grija ca acel dispozitiv sa vina in ajutorul sau si nu invers. Totul depinde de neuronul care l-a gandit.

Superblog 2011 – Etapa 12

update: 82 puncte

Lasă un răspuns

