Lumea mea e simpla…

…about me

Super monitoare

pe 23 Noiembrie 2011

O simpla adiere de vant a adus cu ea un miros ce mi-a trezit intreaga copilarie. E acel miros de uleiuri folosite in pictura, un miros patrunzator care parca se lipea de mine. Imi e dor de acest miros si mai ales de momentele cand o vedeam pe mama pictand. Mi-as fi dorit sa am macar pe jumate din talentul ei, dar eu nici pictura abstracta nu sunt in stare sa fac, asa ca mi-am ales un alt drum. Un avantaj al picturii il ulei il reprezina stralucirea culorilor. Mama, acum, e la Roma. Imi trimite pe email sa vad noile ei tablouri, dar parca nu mai au aceea stralucire caracteristica lor. In cateva randuri am incercat sa ii spun, dar ea mereu imi spunea ca ii merge foarte bine acolo. Si pana la urma, ce stiu eu nimic despre pictura? Nimic.

Intr-una din zilele cand norii plangeau cu orele am auzit o voce familiala si instant lacrimile au inceput sa-mi ude obrajii. Imi era frica sa ma intorc si sa vad ca a fost doar in mintea mea. Dupa cateva secunde interminabile mi-am facut curaj si am intors capul. Am simtit o bucurie imensa cand  am vazut-o pe … mama. Nu imi spusese nimic de aceasta vizita a ei. Se pare ca telepatia dintre noi inca functioneaza. De cateva zile ma tot gandeam la ea si ii studiam tablourile lasate acasa. In aceea seara mi-a povestit de contractele pe care le are acolo, de tablourile ei, de ea. Am adormit cu capul la ea in poala, ca atunci cand eram mica si imi citea cand o poveste.

A doua zi, la 07:00, plecam la facultate. M-a intrebat daca poate sta la calculator pana revin eu. I-am facut semn ca da si am plecat. Dupa primul curs, abia asteptam sa ma intorc acasa. Faptul ca stiam ca mama ma asteapta acasa, imi dadea un sentiment greu de descris in cuvinte. Putin dupa ora pranzului ajungeam acasa. Cand am deschis usa, un miros imbietor m-a intampinat. Era de la sarmale in foi de vita, dar si de la cozonac cu foarte multa nuca. Am deschis usa de la dormitorul meu si era la calculator. Se uita la… Cum!? Era ultimul ei tablou, dar avea o stralucire de care imi fusese dor. De uimire, nici nu puteam sa vorbesc. Amutisem. S-a ridicat, m-a pupat pe crestet, mi-a urat la multi ani si a plecat. Nu intelegeam nimic. Mai mult involuntar m-am indreptat catre calculator. Erau doua pagini de internet deschise. Una cu ultimul ei tablou care stralucea la propriu si a doua pagina era de la oktal.ro cu monitorul PA246Q din seria ASUS P-IPS ProArt. Abia atunci am realizat ca nu mai aveam vechiul meu monitor. Acesta reda 98% din spectrul Adobe RGB, peste 1,07 miliarde de culori datorita panoului P-IPS. Avea cu 30% mai multe cuori decat raposatu meu LCD. Tot uitandu-ma la acest monitor am observat functia QuickFit. Ea faciliteaza dimensionarea corecta a documentelor, a fotografiilor si dispume de linii de ghidaj pe marginea ecranului. M-a incantat si faptul ca indiferent de unde si de cum privesc la monitor, culoriile raman la fel si totul datorita unghiurilor de vizibilitate de 178°.

Daca tot nu am avut talentul mamei in pictura, am ales profesia tatalui – productia publicitara. Monitorul avea un design eronomic, se ajusteaza extrem de usor si precis pentru o pozitie ideala atat in pozitie orizontala cat si verticala, puteam sa rotesc ecranul cu 90 grade pentru a avea o vizualizare mai buna a documentelor de tip portrait. Conectivitea este un alt punct forte al acestui monitor. A venit echipat cu tot ce ii imi trebuie.

Acum puteam sa ma bucur de noile tablouri ale mamei indiferent ca le picta aici sau la Roma si abia asteptam sa-l testez cu DTP-ul meu.

Mama privea din usa cum ma invarteam pe langa aceasta minune. Nu stia daca sa intre si sa imi dea cadoul ce il tinea in mana. Era… ultimul ei tablou.

Superblog 2011 – Etapa 25

Lasă un răspuns

