Lumea mea e simpla…

…about me

AMD Eyefinity

pe 26 Noiembrie 2011

La sfarsit de saptamana imi place sa ma rasfat cu cateva ore de somn in plus. Eu cand dorm, dorm de rup. Sunt putine lucruri care ma pot trezii. Azi in schimb mi s-a intamplat o minune. Un miros nu prea placut, dar care imi trezeste copilaria la viata, m-a trezit. Bunica a venit pe la mine si s-a asezat la capul patului. Nu vroia sa ma trezeasca. Cand eram eu mica mica, aveam insomnii. Incepea si numara cu mine: o oaie sare parleazu’, apoi doua si cand ajungeam la sase adormeam. Parca era un facut. Anii au trecut si cei mici nu mai numara oi, ei numara monitoare. Sa va explic, este vorba de tehnologia AMD Eyefinity. Aceasta tehnologie face posibil ca o singura placa video sa suporte pana la sase monitoare. Parleazu’ a disparut si el din peisaj. Copii aseaza monitoarele de la stanga la dreapta, unul peste altul, le aseaza dupa bunul plac. Rezultatul este un display urias.

Copilaria mi-am petrecut-o printe vai si dealuri. Cu toate acestea ma consider receptiva la noutatile din domeniul IT. In urma cu cativa ani, Milan Tudor declara: Experienta noastra ne-a demonstrat ca, în România, oamenii sunt foarte receptivi la noutatile din domeniul IT. AMD Eyefinity este o tehnologie care lasa la latitudinea ta cum vrei sa vezi imaginea. Daca vrei sa vezi imaginea extinsa pe toate monitoarele sau daca vrei vrei sa ai pe fiecare monitor cate ceva diferit, se poate. Duplicate Mode operation si Extended Mode iti stau la dispozitie. Exista 12 posibilitati de aranjare a monitoarelor. Eu voi atasa o poza cu 6 posibilitati, probabil cele mai des intalnite.

Configurarea monitoarelor se face cu ajutorul softului AMD Catalyst Control Center™. In cazul in care monitoarele dispun de intrari Display Port, atunci vom avea parte de o conectare usoara. Rezolutia inalta este o caracteristica importanta a acestei tehnologii.

Poate te gandesti ca ai gasit ocazia ca sa ma tragi de urechi ca nu am zis nimic despre placa video. Intentionat am lasat-o la sfarsit.  Eyefinity exista pe placi video de la seria ATI Radeon™ HD 5400 in sus.

Cu configurarea 3×1 Landscape Display Goup aleasa, cu placa video aleasa (Radeon HD 6800), cu monitoarele alese (de la acelasi producator, cu aceasi rezolutie) trebuie sa ma apuc de treaba. Sau mai bine un mic joc? Mai bine las jocul la urma, ca asa nu imi mai termin eu treaba nici la anu’. Putin Photoshop, putin Corel, putin CAD (Computer Aided Design). Trei monitoare, trei programe. Treaba merge foarte repede si chiar zambesc cand imi aduc aminte cat de mult ma chinuiam cand aveam doar unul. Treaba-i aproape gata. Adobe Premiere-ul si Digital Content Creation – DCC le las pentru maine. Acum e timpul pentru joc. Dilema mea era insa mare. Nu stiam ce joc sa incep. Lista cu jocuri compatibile cu aceasta tehnologie este lunga: Assassins Creed: Brotherhood, Cars 2, Fallout 3, Left 4 Dead 2, Medal of Honour, Need For Speed: Shift 2 si multe multe altele. Medal of Honour este cel care a castigat de data aceasta. Acum 2 luni jucam pe un display normal cu rezolutie de 1920×1200. Acum, puteam sa ma bucur de o rezolutie de 6060×1200. Acum pot vedea mai bine ce se intampla, care de unde vine, ce mai, eram eu in mijlocul actiunii. Perceptia din unghiuri multiple imi era alaturi.

Telefonul mamei m-a facut sa intrerup jocul. Stiam ca se supara daca nu ii raspund si nu imi doream acest lucru. Dupa o discutie placuta cu ea, am inchis jocul si m-am bagat in pat sub plapuma si am vizionat un film, doar am propriul meu Home Cinema.

Nepotul meu vine des pe la mine, mai ales de cand mi-am cumparat aceasta jucarie, cum ii spune el. Zilele trecute imi povestea o patanie de a lui, de la ora de matematica. Il scoate Cotta (asa o cheama pe profesora lui) la tabla si il pune sa scrie pe tabla 1 la puterea 6. Ce credeti ca a scris? Eyefinity. S-a ales cu o mustrare verbala de data asta. Eyefinity creaza dependenta.

Superblog 2011 – Etapa 27

Lasă un răspuns

