Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 3. Oktal: „Promisiuni respectate. Din 1999”

pe 11 Octombrie 2012

Sa promit sau nu?
Sunt atatea citate despre promisiuni, dar pentru mine, cel care cantareste cel mai mult este urmatoarul: “Promisiunea data e datorie curata”. Bunica mea spunea atat de des aceste cuvinte, dar eu nu o intelegeam atunci. Ea nu imi promitea nimic, o rugam eu si imi spunea ca o mai vedem pe parcurs daca ma poate ajuta sau nu. In felul acesta niciodata nu m-a dezamagit si de aceea a ocupat in sufletul meu un loc atat de important.
Ani de zile am incercat sa il fac pe tata sa imi promita ca imi va cumpara un caine si nu am reusit. Eu ii povesteam de catelul profesoarei de matematica, un dalmatian, ii spuneam ca am incercat de nu stiu cate ori sa ii numar petele si nu am reusit. Intr-o zi, dupa meditatia de la matematica veneam agale spre casa. Ma intalnesc cu fratele meu si imi spune sa ma duc repede repede acasa, ca tata a cumparat un caine dalmatian. Nu stiam ce sa fac mai repede ca sa ajung acasa, am sarit, am cazut, am ajuns acasa ca vai de mama mea. Trantesc usa, intreb unde e? unde e? si imi iese tata in cale. Ma trimite sa ma spal si imi spune ca e in sufragerie. Zis si facut. Acum inima imi batea atat de tare incat simteam ca imi sare din piept. Ma apropii de usa si o deschid usor sa nu se sperie si… o inchid la loc, dar cu lacrimi in ochi, era un catel dalmatian cei drept, dar… bibelou. Va vine sa credeti? Simteam ca fierb de nervi, cum putuse sa imi faca asa ceva? Nu am mai vorbit cu el cateva zile. Acum cand vad bibeloul (e singurul pe care l-am pastrat datorita acestei intamplari) rad. Cei drept de atunci nu am mai scos nici un cuvant despre caine.
Atunci cand eu promit cuiva/ceva, trebuie sa ma tin de cuvant cu orice chip. O persoana cu cat promite mai mult si le indeplineste, cu atat cuvantul lui cantareste mai mult in ochii celorlalti. Lucru care este foarte important pentru o persoana, altfel este catalogat drept un om serios, pe care oamenii se pot baza si in care poti sa iti pui toate sperantele. Este foarte greu sa iti duci la bun sfarsit toate promisiunile pe care le faci, dar trebuie sa faci pe dracu-n patru si sa iasa ce ai promis. Cand dezamagesti un om, inca alte 5-10 persoane isi vor pierde increderea in tine. Vorba circula repede.
Eu promit foarte rar pentru ca imi e frica sa nu pot sa duc promisiunea la bun sfarsit. Cele pe care mi le fac mie le incalc de cum am terminat promisiunea de spus. Am spus de atatea ori ca ma apuc de alergat in aer liber, sa nu mai mananc ciocolata in miez de noapte… Eu sunt eu, dar ceilalti sunt cu adevarat importanti.
Revenind la oitele mele ( eu sunt sunt berbec ) un magazin online nu isi permite sa dezamageasca nici un client. Fiecare client trebuie tratat cum se cuvine si indiferent de valoarea cumparaturilor trebuie sa i se acorde atentie, trebuie sa primeasca ce a comandat asa cum magazinul online a promis ca i le va trimite. Cu cat clientul este mai multumit de cea de gaseste la un magazin online, cu atat va atrage dupa el si alti clienti.

Intr-un magazin, fie si online, lucreaza oameni. Mie imi place sa le compar promisiunile lor cu viata unui artist: noaptea vesel, ziua trist. Chiar daca fata de ei nu si-au putut tine promisiunea, fata de clienti trebuie sa o duca la bun sfarsit. Magazinul online Oktal indeplineste promisiunile clientilor, eu la randul meu am fost de 3 ori clienta lor. M-au convins de prima data si iata ca am revenit. Sunt sigura ca drumul meu se va mai intersecta cu acest magazin, astept doar sa vad ce mi se mai strica prin casa. Cea ce m-a atras la acest magazin este faptul ca si-au format un nume in ani de zile. Au rezistat pe piata deja de 13 ani doar datorita promisiunile pe care le-au facut si le-au indeplinit. La anul isi iau si ei buletinul. La un magazin online longeviv mi-ar placea sa castige batalia cu preturile si sa ofere produse de calitate, sa respecte clientul indiferent ca face cumparaturi de 13 lei sau de 256664 lei.
Sloganul lor imi place. „Promisiuni respectate. Din 1999”. M-am gandit daca nu cumva trebuia scris fara acel punct. Fara el, omul l-ar citii ca atare, nu ar sta sa se gandeasca asupra cuvintelor, ar fi ca si cum ar curge apa pe rau. Punctul opreste gandul omului pentru o clipa in loc si astfel el realizeaza vechimea si importanta brandului. Clientii vechi stiu ca ei sunt seriosi, dar cei noi vor capata incredere si vor stii de la inceput ca vor fi tratati, respectati ca orice …. cetatean european care are drepturi.

Superblog 2012 – Etapa 3

Lasă un răspuns

