Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 6. Azerty: Tu cum iti alegi laptopul potrivit?

pe 18 Octombrie 2012

Cu timpul am observat ca amintirile mele au capatat o culoare palida si cu greu imi mai aduc aminte unele lucruri. Sunt si cateva amintiri care sunt la fel de vii ca la inceput. Imi aduc foarte bine aminte cum vedeam oamenii ca isi lasa toate bunurile pe care le aveau la ei, la cei cu alba-neagra. Eu prefer sa las norocul sa vina la mine, nu sa ma duc eu la el. Am si eu mandria mea.
Inainte sa am primul calculator, am avut acasa o tastatura din care lipseau unele litere si tastam la ea ca sa invat unde sunt literele asezate. Tot tastand la stirba mea, m-am trezit cu calculatorul complet si intre timp fusese si ea la dentist. Ani multi au trecut si se facea vremea sa imi schimb calculatorul. In mintea mea se adunasera cateva notiuni noi: procesor, RAM, HDD, placa de baza, placa video… Nu le stiam in totalitate semnificatia, stiam doar ca trebuie sa le pun la un loc, sa aleg produsul de varf (sau aproape de varf) din categoria respectiva. Cu aceste notiuni am plecat la vanatoare. Primul magazin intalnit, in primul intrat. Povara de a-mi alege un laptop ma apasa atat de tare incat paream mai degraba un mosneag garbovit, decat o femeie la 20 si ceva de ani. Stiam doar ca muncisem luni bune ca sa strang banii respectivi si nu vroiam sa ii dau pe un laptop plapand.
In magazin m-am simtit agasata. Incerca sa imi vanda un laptop de varf. Adevarul e ca era la reducere, dar cu toata reducerea, pretul lui ardea la propriu orice buzunar. Ii mai adresam cate o intrebare ca sa imi fixez notiunile mai bine, asa cum vitamina C fixeaza fierul in corpul uman. I-am multumit cu un zambet larg si am parasit magazinul cu spatele drept, pieptul in fata si privirea inainte. Am plecat cu lectia invatata si stiam unde va fi noua mea oprire, acasa.
Ma asez eu batranul meu calculator si incep sa caut pe Google „oferte laptop„. Multe magazine online au inceput sa isi etaleze sub ochii mei oferte lor. Laptopul mi-l doream negru, clasic, discret, sa treaca neobservat. Asa nu o sa ma intrebe toti musafirii daca isi pot si eu verifica emailul de la mine. Carcasa trebuie sa fie prietenoasa cu geanta in care va sta, dar nu si cu amprentele mele. Prefer sa le las doar la politie, nu si pe carcasa laptopului.
In minutele petrecute in magazin am observat ca unele laptopuri au tastatura injumatatita, ei bine eu o vreau intreaga. Tastele numerile sa fie si aliniate ca la armata, dar si grupate ca la scoala (3 cat 3), cei de la ASUS iau spus tastatura Chiclet. Stiti acel ciocanel cu care ti se incearca reflexiile de la genunchi? Sper sa nu am nevoie de el si sa tastez cu usurinta ca altfel mie imi apar pitici pe creier.
Mie imi place sa imi salvez tot ce vrei si ce nu vrei si sper sa nu folosesc dvd-rw prea des, ca am facut la viata mea mii de cd-uri. Imi ajunge, vreau un HDD mare cat China (640 / 750 GB). Sa pun acolo toate amintirile mele si sa le car dupa mine. Asa ele vor ramane mereu viu colorate. Un hard mare cere si un display pe masura. Ce sa fac cu unul de 10? Unul cu o diagonala de 15.6 ar fi ideal. Display-ul trebuie sa aiba o rezolutie mare (1366 x 768 pixeli), sa vad si defectele pe care omul incearca sa le ascunda sub un make-up profesionist, ochiul soacrei iese la atac.
Imi place sa deschid totul, sa ma invart intre pagini pana uit de la care am plecat si la care am ajuns. Pentru acest lucru am nevoie de un procesor (punctul de plecare i3, punctul de sosire i7) si de un RAM pe masura, 6GB intra la fix, nu vreau sa moara cand imi e lumea mai draga. Prefer sa nu ma uit la greutatea lui, dar sa am aceste lucruri la un loc. Pot sa il car dupa mine si de ar avea 4 kg, fac fitness urban cu el. Dau toti bani din portofel stransi, dar sa ma mangaie pe suflet raportul dintre pret si calitate.
Aceasta este o poveste din viata mea. Detin un laptop ASUS cumparat de la magazinul Azerty de pe vremea cand bloggerii aruncau in ei cu vorbe grele. De ar fi sa il schimb, as cauta un laptop la promotie, tot la ei.
Superblog 2012 – Etapa 6

Lasă un răspuns

