Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 14. Cum crezi ca vei face fata tehnologiei cand vei avea 80 de ani?

pe 2 Noiembrie 2012

Anii trec si noi ne trecem o data cu ei. Cui ii este cunoscuta situatia in care un copil spune ca vrea sa creasca mai repede? Dar, cum ar fi sa te trezesti maine si sa vezi ca ai 80 de ani? Poate dorinta din copilarie, in sfarsit, se adevereste. Ei bine, dar cum te mai descurci acum cu tehnologia, functiile motorii (si nu numai) ale omului nu mai lucreaza la standarde inalte, procesorul omului oboseste repede.
Oamenii te uita si refugiul tau de om batran il ai in calculator ce iti poarta de urat si zi si noapte. E acolo si asculta ce ii spui. Niciodata nu spune nu. Singuratatea este dura si grea, dar leacul meu de om batran e sa vizionez filme la calculator. Doamne cate am vazut si pe toate pe pastrez. Ele fac parte din viata mea si nu pot sa le arunc, dupa ce mi-au fost de folos. Hardul e mare, am unul cat China, dar si ala se va umple in curand. Solutia mi-a dat-o stranepotul asta al meu, de il iubesc de numai. Mi-a adus un HDD extern, e solutia potrivita pentru mine. E mic si colorat si parca imi inveseleste si ziua. Efect dublu, garantat.
Doamne, cand eram eu tanara (si frumoasa) erau procesoare Intel 3 si le vedeam cum fac performanta, acum vad ca s-au inmultit ca iepurii, au ajuns la i15. Nu visam eu maica, in tineretea mea, la un asa procesor Intel. Inima tehnologiei a crescut si se misca foarte bine si pe batranica o insanatoseste cand vede asa rapiditate. Cel mai greu imi e cu lombo-sciatica asta a mea. De as fi ascultat si eu, in tinerea mea, de batranii zilei, nu mai aveam acum durerile astea. Tehnologia alina dorul batranilor, in lipsa rudelor. Am un laptop care se tranforma in tot ce vreau: tableta, iphone, monitor LED, laptop si cu miscari putine. Astfel il iau langa mine si il simt aproape de mine. Imi place sa il deschid asa cum imi cere pofta inimii. Am si eu preferatul meu, LED-ul e fruntas. Culorile lui sunt atat de vii, de aproape de mine, incat uit ca nu am mai iesit din casa de 3 zile. Parca sunt in mijlocul naturii. Chiar si mireasma florilor patrunde in camera mea prin LED. Sa va mai spun ca nici de gradina nu m-am mai ingrijit de cand am descoperit aceste flori online care imi parfumeaza camera?
Laptopul ma stie si imi place cand interactioneaza cu mine. Dupa atatia ani de petrecut impreuna, stie ca la ora 9AM vreau sa citesc presa. Daca 3-4 zile am deschis-o eu la ora aceasta, acum el s-a programat singur si mi le serveste pe tava, ca un majordom de mare clasa. Cel mai mult imi place sa descarc noile filme aparute. Deschid acolo la el, pun cursorul pe el si trag la mine in calculator. Atat de simplu incat nu iti vine sa nu le descarci. Adio stat la coada sa descarci un film.
Acum multi multi ani imi placea sa incerc divrse magazine online si administratorii ma stiu si imi trimit newslettere vocal. E atat de bine, incat pot sa fac si eu treaba prin casa si sa ascult noutatiile si vestile de la fetele mele de peste ocean. E ca atunci cand, in tinerere, ma uitam la prima telenovela dublata in limba romana. Ador boxele ca nu mai sunt legate de sursa prin cablu. Ele comunica prin satelit cu sursa mama.
Eu ma duc la somn, ca poate ma intorc la anii mei originali. Vreau sa imi traiesc zilele una cate una si cu zambetul pe fata ca acum stiu, viitorul e alaturi de batrani. Trebuie sa ne iubim batranii, ca sa apuce si ei aceste zile pentru ca poarta amprenta Oktal.

Superblog 2012 – Etapa 14

Lasă un răspuns

