Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 15. Cum cuceresti cu o carte Nemira?

pe 3 Noiembrie 2012

Am invatat sa mergem impreuna. El se sprijinea de mine si eu de el. Diferenta intre noi era de cateva zile. Am fost impreuna de la gradinita pana la liceu. Cand eram in scoala convenisem sa impartim temele, o zi el, o zi eu. De invatat, invatam impreuna. Ne prindea atat de des orele tarzii, dar totul era cu stirea parintilor. Ei erau linistiti ca ne stiau acasa, ne purtam unul altuia de grija. Era o prietenie bine sudata. Ani frumosi am petrecut impreuna si niciodata nu am simtit lipsa unei surori si mai ales unui frate. Cu siguranta si el are aceasi parere ca a mea. El locuia deasupra mea si aveam si un semn anume cand vroiam sa ne impartasim un gand, o ghidusie.
Prietenele lui ma vedeau ca pe o inamica si oricat incercam eu sa le conving ca intre noi nu este nimic nu ma credeau. De cate ori se certa cu ele, venea la mine cu o galetusa de inghetata si 2 linguri. Pret de cateva ore eram ochi si urechi. De multe ori imi venea sa rad la povestirea lui, dar incercam sa ma abtin ca sa nu se enerveze. Nu imi iesea de fiecare data. Partea buna e suferinta lui, pentru respectiva, trecea repede. Acest lucru ma ajuta psihic, ca la inceput ma simteam vinovata. Dupa o perioada destul de mare de la prima inghetata am vrut sa fac curat in debada. Acolo erau depozitate galetusele. M-am uitat la ele, ele la mine si doua lacrimi au aparut pe obrajii mei. Sufletul imi era trist si nu aveam cu cine sa vorbesc, el ar fi ras si m-ar fi durut mai mult. Era pentru prima data cand nu aveam cu cine sa vorbesc, durerea o masuram prin lacrimile sarate ce imi brazdau fata.
Cu timpul am inceput sa nu mai raspund la apel cand vroia sa imi spuna ceva. Preferam sa plec de acasa si sa petrec ore in sir in librarii. Citeam multe prefate si chiar primele pagini pana ma hotaram ce carte sa cumpar. Scopul era sa am timpul ocupat si sa imi scufund orice urma de constiinta si mai ales orice urma de obijnuinta. Incepusem sa ma impac cu aceasta stare a mea, dar bugetul tipa din toti ranunchii. Acum alternam confortul de acasa cu cel dintr-o ceainarie – librarie. Imi place sa ies afara din casa, chiar daca gerul incerca sa ma intoarca din drum. Acolo era de fiecare data o atmosfera placuta. Era imposibil sa nu indragesti acea locatie. Lumina slaba din veioze, muzica abia sesizabila din surdina, scartiitul vechiului parchet, toate aceste ti se imprimau pe suflet.
Sfarsitul iernii se apropia, dar gerul nu ceda deloc. Chiar si la rugamintile oamenilor care vroiau sa sarbatoreasca dragostea printr-un festival al iubrii. In aceasta perioada preferam sa stau mai mult in casa. Cumparasem o carte care nu s-a mai desprins de mana mea de cand o vazusem in librarie. Era pentru el, vroiam sa imi citeasca povestea, dar ceva ma retinea. Cu ceaiul si cu fursecurile alaturi m-am cuibarit in fotoliul meu. Valentine’s Day era in plina desfasurare. Ceasul se apropia sa bata de orele 23, cand aud o bataie in usa. Fina, delicata, dar parca imi transmitea ceva rau. M-am dus sa deschis si … era el. As fi vrut sa ii inchid usa, dar nu am putut. L-am poftit sa in camera si m-am dus sa ii aduc si lui o cana de ceai. Cand m-am intors in camera, mi-a impreunat mainile ca intr-o rugaciune si imi vorbea soptit:
Nu ai vazut ca mangaierea ta pe obraz imi ranea sufletul. Niciodata nu ai vazut stralucierea din ochii mei cand te priveam. Sunt multe cuvinte in lume, insa ce simt nu iti pot spune. De ai sa ma privesti, ai stii cat de mult te iubesc. Dragoste mare vreau sa iti impartasesc, dar de refuz eu ma feresc. Te iubesc.
Ochii mei se scaldau in lacrimi si nu mai puteam sa reactionez. Intr-o stana de piata ma transformasem si doar sarutul lui dulce m-a adus in simtiri. Atunci am vazut ca tinea in mana Iubirea Secreta de Paola Calvetti. Mi-a spus ca prima data citise prefata cartii. Intrigat de subiect cartii a rasfoit cartea pana a dat de acele randuri care erau scrise de mine pe ultima pagina. Cu un zambet in coltul gurii mi-a soptit: se confisca.

Lasă un răspuns

