Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 19. Print sau online?

pe 13 Noiembrie 2012

Primii pasi pe treptele scolii, primele amintiri adevarate legate de print. Imi aduc aminte foarte bine cum imi aseza doamna invatatoare stiloul in mana si ma invata cum sa fac liniute, bastonase si pe urma literele. Acele caiete, imi dau fiori cand le privesc acum. Imi amintesc cum ne invata sa scriem corect o scrisoare, dar de trimis o scrisoare ca la carte nu am trimis. Primii fiori ai dragostei nu i-am simtit citind scrisori pentru ca blocul meu si al lui erau paralele. Stam ore in sir la geam si ne priveam, fiecare de la el din casa. Pentru orele pe care le petreceam la geam gaseam mereu cate un pretex. Cel mai des invocat era ca vroiam sa copiez o imagine pe o foaie goala si trebuia sa le pun pe amandoua pe geam si usor, incet cu creionul incepeam sa fac conturul.
Ani treceau si necesitatiile cresteau. In jurul meu se adunau tot felul de hartii si cu timpul, am ajuns sa imi cumpar o imprimanta. Topurile de hartie se terminau foarte repede, daca ma uit acum in urma consider ca am bagat o mica avere in A4. Eu ma visam ca o sa lucrez la o librarie sau la biblioteca si consideram ca fac o investitie in viitorul meu.
Ani de facultate de la Jurnalism mi-au indrumat pasii catre tipografia unei editurii. Nu mi-a venit sa cred cata hartie este intr-o editura si cat de repede se consuma. Ca practicant la Jurnalism trebuia sa imi fac stirile pe o foaie A4 si cu aceasta ma duceam la ziar. De multe ori ne intorcea din drum si procesul de redactare al unei stiri trebuia sa il reluam.
Momentele mele libere le umpleam citind diverse materiale, cautand informatii noi (pentru mine) si asa am aflat cu cate boli poti sa le alegi dupa ce muncesti printre hartii. Treptat mi-am reorientat pasii si asa am ajuns sa lucrez intr-un spital. Am zis ca acolo e un mediu mai curat, fara acel praf de care fugisem. Actele de care trebuia sa ma ocup erau cateva la numar. Cu timpul numarul lor s-au inmultit si numai din cauza unor legi / reguli care apar o data cu numirea lui X in functie. Pleaca X si vine Y si asa se mai adauga o noua hartie pe care trebuie sa o intocmesc. Actele se fac acum in diferite programe. Ai o evidenta mult mai clara dar, ca sa duci actele la alte intitutii tot trebuie sa le printezi. Imprimanta mea nu doarme in nicio zi si de aceea da semne de oboseala. Analizele de trimit de pe sectie in laborator printr-un program, dar tot trebuie sa printezi cererea de analize, condica de farmacie la fel si multe alte acte trec prin acest cerc.
Inca nu am ajuns sa avem in spital hartii cate am vazut in tipografie, dar cred ca in cativa ani vom ajunge. Fiecare foaie consumata inseamna o crenguta de pom taiata. Anual, ducem hartiile pe care le consumam, la un centru de reciclare pentru a se refolosii hartia si pentru a salva cativa copaci. Costurile de print ale unui spital sunt destul de mari. In curand stiu ca vor fi si mai mari, eu voi avea in curand si alte acte de facut (se apropie alegerile) asa ca am facut un referat (alta hartie consumata) sa imi fie achizitionata o multifunctionala ieftina de la un magazin online pentru ca pretul ei este mai mic acolo si doar cheltuim din bani publici. Am studiat oferte multiple si calitatea in raport cu pretul cerut am gasit studiind ofertele Canon. Pentru mine Canon reprezinta calitate si durabilitate si pretul lor il va convinge si de sefu de la Aprovizionare.

Personal pot sa va spun ca duc lipsa unui singur print. Imi e dor, rau de tot, de momentele in care stateam cu mamaie la tara in gradina si priveam amandoua pozele de la nunta ei. Eu nu voi apuca sa stau cu nepotii mei in acelasi loc, pentru ca acum pozele sunt pe stick, pe cd-uri… Trist. Tehnologia isi ia si ea tributul sau.

Lasă un răspuns

