Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 23. Componentele PC conduc lumea?

pe 20 Noiembrie 2012

„Cum ar arata viata noastra fara PC?” Aceasta intrebare separa lumea in doua parti: cei care for fi mult mai bolnavi si cei care vor regasi adevarata fericire. Sa le iau pe rand. Fara PC eu as fi somera pentru ca jobul meu presupune sa stau numai si numai la calculator. Sa presupun ca m-as angaja pe acelasi post si ca ar trebui sa fac totul manual. Expresia sa caut acul in carul cu fan ar fi ceea ce ar trebui sa fac eu zi de zi. Pai cum sa nu ma imbolnavesc? Am rabdare sa caut o foaie – doua in sutele sau miile de foi (depinde din ce perioada), dar pana la urma ajung la expesia ca ulciorul nu merge de prea multe ori la apa. Si uite asa eu m-as imbolnavi de nervi. Orice sistem, fie ca e el sanitrar, financiar, s-ar alege praful pentru ca nicio evidenta clara si concreta nu s-ar mai putea tine.
Niciodata nu m-am gandit cum era pe vremea bunicii cand calculatoarele abia se nasteau. Am incercat acum sa imi imaginez, dar parca imi e teama de raspuns. Simt o urma de izolare maxima si sentimentul acesta nu e prea placut. Adevarul e ca bunica mea imi tot povestea ce greu era pe vremea ei, acum ii dau de doua ori dreptate. O lume fara PC, este o lume izolata unde linistea domneste. La prima vedere as spune ca acolo grijile nu au voie. Acum sa va spun sincer rau cu rau, dar mai rau fara rau. O lume fara PC, o lume limitata. In fiecare zi am face acelasi lucru, nimeni si nimic nu ar evolua. In aceasta lume, abacul ar fi din nou la mare cautare. Si totusi cu el nu imi pot tine foile sub control. Am foarte multe fisiere in calculator, stocate acolo de ani de zile. Fara arhiva mea digitala, ar trebui sa il pun pe sefu sa mai construiasca incaperi. Cu o functie de cautare data in calculator, orice persoana noua poate gasi informatia de care are nevoie. La o arhiva clasica totul s-ar bloca. Chiar si mie mi-ar fi greu sa le gasesc, dar unei persoane care vine pentru prima data in contact cu ele.
A doua parte este dedicata copiilor. Pana acum de cate ori privesc catre parcul din fata casei, nu vad decat cativa caini care isi fac veacul pe acolo. Au apus demult timpurile cand acel parc rasuna de chiotele celor mici. In curand cred ca leaganele vor fi propuse la casare. Unde sunt cei mici acum? De ce nu mai inveselesc parcul? Pentru ca sunt ocupati cu calculatoarele. Au devenit de la an la an mai bune, mai rapide si au devenit esentiale in viata lor. Ma uit si in curtea scolii si ii vad cu cate o tableta in mana. Unde sunt jocurile de alta data? Exista, dar in varianta online. In felul acesta ei devin foarte grasi pentru ca activtatea lor este redusa la zero. Pe nici unul nu il mai intereseaza sportul. Pe ei ii intereseaza unde gasesc hard disk-uri la preturi mici ? Raspunsul nu intarzie sa apara: un magazin online vine si ii lumineaza. Mie mi-ar placea sa ii vad cum se duc si animeaza salile de cinema. Dar, ei cauta pe Google oferte placi video . Comoditatea lor de acasa duce la un numar mare de kilograme. Cum ar arata lumea copiilor fara componente PC? Mult mai buna. Ca sa nu se plictiseasca, ar citii mai mult. Parcurile ar fi atractia fatala, aici s-ar muta lumea care era pana acum pe retelele de socializare. Contactul vizual niciodata nu va fi inlocuit cu nimic si e asa de frumos cand se naste dragostea privind cealalta persoana in ochi.
Memoria noastra nu retine si cel mai mic detaliu. In 2012 cel mai mult i-as duce dorul pozelor si filmuletelor pe care le am cu mine. Pe calculator pot sa trec in cateva secunde prin sute de poze si vazundu-le imi reamintesc perfect acele momente. Fara ele pe calculator, mi-ar fi mult mai greu. In orice lucru exista o parte buna si una rea. Trebuie doar sa vrem sa le vedem si sa nu ne gandim doar la persoana noastra.

Lasă un răspuns

