Lumea mea e simpla…

…about me

Etapa 26. De ce sa consumam romaneste?

pe 28 Noiembrie 2012

Am cateva amintiri foarte vechi, de cand intram intr-un aprozar pe vremea regimului. Mirosul nu pot sa spun ca imi placea. Mirosul de fructe si/sau legume stricate nu disparea niciodata din incapere. Adevaratul miraj era acasa, cand imi facea mama salata din legumele cumparate. Incaperea nu era deloc decorata, era foart
e stearsa, dar farmecul era acolo in ladite. Sanatate la kilogram, as putea sa spun. Cand nu mergeam cu parintii la aprozor, mergeam la bunica la tara si gustul fructelor, legumelor era la fel. Tot ce lipsea, in sfarsit, era mirosul acele greu de respirat. Pe atunci ne puteam aproviziona cu produse romanesti, azi mai putin.
Treptat, treptat produsele romanesti nu au mai avut loc pe tarabele din piata. Acum gasim numai produse din import, toate au aceasi forma, parca ar fi trase la indigo. Omul de la tara produce si acum, dar dupa metode invechite si noua generatie nu intelege ca produsele nu au aceasi forma dar, au in schimb gust.
Dupa ani de zile, omul a observat ca sanatatea nu mai e ca pe vremuri, unele diagnostice grave i-au atras atentia omului sa fie mai atent la ce mananca. Unii din buna vointa, unii impinsi de altii de la spate au incept sa acorde mai multa importanta produselor romanesti.

Eu, personal, nu am suferit transformari masive de la produsele importate, dar papilele mele gustative nu se mai satura si cer repeat, repeat, repeat. Eu am inceput sa acord mai multa importanta la cea ce pun in farfurie si incerc sa conving persoane din familia mea, din jurul meu sa fie mai atente la sanatatea din farfurie. Anul acesta mi-am plantat si o mica gradina si ma simteam atat de bine, fizic si psihic ca pot sa mananc din mana mea. Unele legume nu s-au facut deloc, altele mi-au iesit ca la carte. Dar, unde am dat eu gres, nu a fost nicio problema ca ma aprovizionez de la real,- cu produse 100% romanesti. Personal, nu am cunoscut o persoana care sa refuze rosia romaneasca, cu forma ei imperfecta, cu zeama ei de te stropesti pe toata fata cand musti din ea, gutuiele cu puful lor galben ca de pui, aromate de pe innebunesc si lista de legume poate continua de ne apuca si 2013…
Sa lucrezi pamantul este un lucru nemaipomenit si tineretul ar trebuie sa ne implice mai mult ca este o afacere profitabila. Are forta de munca, are acces catre fonduri si ce e si mai important e ca are piata de desfacere.
Produsele romanesti aleg sa le cumpar, cand nu pot sa mi le produc singura, pentru ca am observat sa sanatatea omului trebuie pretuita ca pe ceva sfant. Ma simt usoara, ca un fulg si digestia este mult mai usoara. Anumite boli sunt total vindicate doar din alimentatie. Pentru sanatatea omului, incurajez oamenii sa cumpere produse romanesti si ma bucur ca acum le gasim si pe raftrile supermarketurilor. Proiectul «Standul produselor romanesti» real,- Hypermarket trebuie pretuit la adevarata lui valoare. Ei dau o mana de ajutor oamenilor care incearca sa isi depaseasca conditiile si omului de rand care vrea sa aiba si el parte de o portie de gust, de sanatate, de savoare.
Eu incurajez sa se consume fructele, legumele de sezon, atunci au vitaminele si mineralele in dozaj mare si daca ar fi fost normal sa mancam rosii tot anul, le facea Dumnezeu rezistente si la frig.

Lasă un răspuns

