Lumea mea e simpla…

…about me

11. Jocurile copilariei versus jocurile vietii de adult

pe 28 Octombrie 2013

[…] Vocea lu’ tati imi rasuna in minte ca un ecou. Nu pot sa uit cum in fiecare seara iesea pe geam si ma chema in casa. Eram prinsa in mrejele jocurilor si uitam de sete, de foame si chiar de somn. Candva acordam timp anumitor jocuri, acum jocurile s-au schimbat, viata noastra e un joc continuu. Jocurile specifice copilariei, ne introduceau treptat in lumea adultilor: jocul minciunii, jocul relatiilor, jocul compromisurilor.
Cine nu isi aduce aminte de „de-a v-ați ascunselea”? Jocul acesta era o provocare si cu noi insine, sa gasim cel mai bun loc in care sa nu fim gasiti. Deseori de intampla sa ne rugam ca ultimul sa scape turma. Practic si azi jucam acest joc. De cate ori nu ne pitim de sefu sa nu ne vada ce facem si uneori apelam la cate un coleg sa il tina de vorba ca sa plecam din virozul lui. Aveti mare grija sa nu aplicati acest joc asupra obiectelor, nu vor putea iesii singure la suprafata cand dumnevoastra veti uita de ele.
Zilele trecute am vazut un grup de copiii care se jucau „ratele si vatanorii”. Am fost mirata sa vad acest lucru, pentru ca generatia actuala este mult prea ocupata de jocurile online. Chicoteli multe si tari scoteam cand vedeam mingea ca se apropie de mine si simteam adrenalina cum creste cand evitam mingea la cat centimetrii. Acum nu se mai vaneaza rate, se vaneaza note la scoala, se vaneaza un job bun, se vaneaza promotiile in magazine, se vaneaza ce e mai bun. Jocul acesta a fost ca o instruire ca la Scoala de Lupta.
0 La o scara mult mai mica, infinit de mica, acest joc poate fi asemanat cu “Jocurile Foamei” . Doar unul va supravietuii, desi miza este diferita. Sentimentul acela de a ramana ultimul, de a castiga practic, nu se poate descrie in cuvinte.
Nu as putea sa nu amintesc de „Flori, fete sau baieti”. Jocul in care se filtra pe fata si in care puteai sa exprimi cea ce nu indrazneai pana atunci. Lucrurile serioase de multe ori se spun in gluma. Azi acest joc il gasim in relatiile dintre doua persoane, jocul relatiilor. Apropierea dintre cele doua persoane care se nimereau sa fie impreuna, nastea sentimente de tot felul. De la sentimente frumoase se ajunge la sentimente care intuneca sufletul omului, urzeala isi face aparitia cand increderea in partener nu exista.
Copilarie, dulce amintire, unde esti? Aceste sunt doar doua jocuri care pot transpuse in viata reala. Le-am ales pe aceste trei pentru ca erau preferatele mele si si-au pus amprenta si pe personalitatea mea. De cate ori nu speram sa pic la joc cu un baiat de care imi placea? De cate ori nu vorbeam cu colegii despre reusitele noastre de la jocurile din spatele blocului?
Fratele meu ar fi amintit de „Baba oarba”, dar eu imi aduc aminte de vanataile pe care le aveam pe gamba si nu vreau sa trezesc o amintire neplacuta. Cand nu stii lucrurile exact la ce distanta sunt, mai faci cate un compromis si tocmai din aceasta cauza am preferat sa amintesc de acest joc ultima data. In viata de adult, trebuie sa avem mare grija cu aceste compromisuri.
SuperBlog 2013

Lasă un răspuns

