Lumea mea e simpla…

…about me

Pofta de viata sta intr-un zambet

pe 6 Decembrie 2014

Obiceiurile sanatoase se invata inca de cand esti un copil: sa nu sarim peste micul dejun, sa stam jos atunci cand mancam, sa dormim suficient, sa avem o buna igiena dentara, sa alegem fructele ca gustari, etc. Dintre toate acestea, despre igiena dentara vreau sa va vorbesc.
Aud frecvent expresia „imi e frica de dentist”. Eu nu am avut aceasta senzatie niciodata, in schimb am avut repulsie. Copil fiind, m-a luat mama de mana si m-a dus la dentist. Problema mea era o carie la unul din incisvi si tot la acest dinte, la nivelul gingiei, aveam un granulom. M-am asezat frumusel pe scaun, a venit doamna doctor, mi-a rezolvat caria si pe aici mi-a fost drumul. De granulom nu s-a atins. Ce mi-a spus, de fapt mamei, nu imi mai aduc aminte. Granulomul s-a marit, colecta puroi, se spargea si tot asa. Pot sa spun ca am stat destul de mult cu el asa pentru ca mi se intiparise in minte ca nu stiu ce sa ii faca. Intre timp s-a intins si la al doilea incisiv. Pe la 14 ani, mi-am luat inima in dinti si m-am dus sa ma opereze. Experienta nu a fost una placuta, dar rezectia apicala s-a terminat cu bine. La al doilea dinte nu au mai decurs lucrurile asa. Dupa prima interventie la ceva timp a recidivat, am cautat alt medic pentru o a doua interventie si iar a recidivat, abia la al treilea stomatolog problema mea a fost rezolvata. Intre timp imi mai aparusera si cate o carie pe care acum aveam curaj sa mi le rezolv. Pentru unele au fost prea tarziu pentru altele nu.
logo-cris-smilePot sa spun ca am suferit ca nu puteam sa zambesc cum mi-as fi dorit. Imi doream un zambet curat, care sa trasmita placerea, bucuria pe care o simteam si cand ma gandesc cata buna dispozitie se transmite printr-un zambet… Imi doream aceasta schimbare in viata mea si pentru ca imi rezolvase problema ceea ce alti doctori s-au dovedit a fi incapabili, am continuat sa imi fac programari pana intr-o buna zi cand pur si simplu radiam.
In timpul sedintelor mi-a vorbit despre gingivita, despre parodontopatie, despre afectiuni care le putem evita cu o buna igiena a dintilor. Dupa ce imi rezolvasem toate problemele, am apelat si la un detartraj. Imi simteam dintii liberi, curati si usori.
Deja imi facusem un plan, o sa il vizitez la 6 luni pentru ca imi redase pofta de viata. Viata in schimb avea altceva pregatit pentru mine. Aveam sa ma mut in Bucuresti. Primul gand a fost sa imi caut un cabinet stomatologic care sa imi ofere aceasi siguranta. Dupa nenumaratele mele probleme, am stuiat foarte bine oferta pentru ca nu aveam de gand sa o iau de la capat. Clinica Dentara Cris Smile este cea care mi-a captat atentia si cea caruia i-am trecut pragul. Prima data m-am dus sa o vad „cu ochii mei”. Mi-a placut de la intrare curatenia, am observat personalul care lucreaza acolo si profesionalismul este cuvantul ce il descrie cel mai bine. Mi-a inspirat incredere si asa m-am hotarat sa le acord votul meu si mi-am facut o programare, era timpul pentru un nou detartraj.
In prima sedinta i-am povestit doamnei doctor anamneza dintilor mei. Ma asculta si imi zambea de parca ii povesteam ce film am vazut la mall. Pur si simplu ma privea ca pe o prietena. Mi-a laudat alinierea dintilor cu care m-a inzestrat mama natura si mi-a vorbit despre implant dentar. Mi-a spus ca am fost la un pas de a ajunge acolo. Pana atunci cand auzeam de asa ceva era ca si cum mi-ai vorbii de sfarsitul lumii, dar doamna doctor imi vorbea atat de cald incat mi-a schimbat total impresia. La sfarsitul sedintei am plecat cu o multumire in suflet si un zambet deschis si curat. Fiind in capitala acum, ma asteptam sa imi usureze cu mult portofelul, dar cu suprindere am aflat ca detartrajul si periatul profesional al ambelor arcade este numai 100 lei. Imi gasisem o clinica la care pot sa apelez cu incredere in noul meu oras, o prietena mai bine zis.

Lasă un răspuns

