Lumea mea e simpla…

…about me

Jane Costello – Aproape casatoriti

pe 30 August 2015

aproape-casatoriti-1153-1Placerea de a citii, a continuat cu aceasta carte, Jane Costello – Aproape casatoriti. Cand am descoperit titlul acestei carti, am descoperit si faptul ca este o carte considerata „chick-lit”. Nici nu stiu exact cum se pronunta, dar ce inseamna. Am cautat sa vad ce inseamna aceasta expresie si am gasit urmatoarea explicatie: domeniul chick-lit-ului se adreseaza femeilor extrem de active, care muncesc mult, care citesc pe apucate, in metrou, in statia de autobuz, pe drum. Femei care simt nevoia sa se relaxeze cu lecturi usurele, intre doua statii, intre doua slujbe, lecturi care rimeaza cu comediile romantice. Da, Aproape casatoriti, este o carte chick-lit, dar eu nu am citit cartea in metrou, pe apucate.
Este o carte lejera, pentru o zi de vara, inca e vara, da? Mi-am pus intrebarea daca exista deja un film facut dupa aceasta carte. Inca nu a aparut, dar cu siguranta ca in viitor o sa apara. Jane Costello, prin felul in care scrie, m-a facut sa imi aduc aminte de jocul pasiunii din ochii mei si al lui bab’, de tensiunea dintre noi cand nu ne spuneam ce gandim, de ardoarea primului sarut, de emotia intalnirilor, practic, timpul se oprea in loc, in momentele in care eram impreuna. Cand mana lui imi atingea corpul, cand buzele lui se impreunau cu ale mele, bab’ imi transmitea „adevarate unde unde de soc prin corp”. In bratele lui ma simteam… acasa. Jane Costello, iti multumesc pentru ca m-ai facut sa imi retraiesc propriile amintiri.
[…] Nimeni nu si-ar dorii sa fie parasita in fata altarului, nu? Se spune ca ce nu te doboara, te intareste. Asta i se intampla si personajului nostru Zoe Moore. In doua luni, se ingrasa cu 7-8 kg, apoi se muta in America, avand contract pe un an ca bona la o familie. Ajunsa in USA, primeste mesaj ca trebuie sa ajunga la o alta familie decat stia initial. Noul ei sef este vaduv, este „infricosator de frumos”. O data ce ajung acasa, ea si copiii sunt parasiti pe varanda. Socul cel mare il are o data ce intra in casa. O casa care a fost candva amenajata cu mult bun gust, acum e intr-o stare deplorabila. Intamplarile, peripetiile in casa Miller se succed intr-un mod periculos de alarmant, cei doi ajungand sa aiba o poveste de iubire pe care fiecare o cosidera la inceput o aventura. La petrecerea organizata de Ryan de Craciun, Zoe afla ca autoarea secreta a scrisorilor misterioase pe care acesta le primea, este una din prietene sale. Faptul ca Ryan ii spune (acesteia din urma) ca intre el si Zoe nu e decat o aventura, o marcheaza foarte profund, pe Zoe (care tragea cu urechea la discutia lor). In aceiasi seara suna si fostu iubit si asa se naste ideea de a se duce acasa de Craciun. Fostul iubit, organizeaza o nunta in secret pentru Zoe. Aflarea de catre Zoe a acestei vesti nu ii pica bine, dar accepta planul lui. In fata altarului este randul ei sa il lase cu ochii in soare pe Jason, pentru ca in acel moment realizeaza cat de mult il iubeste pe Ryan Miller. Pleaca din biserica cu prietena cea mai buna din USA, care venise la nunta in calitate de domnisoara de onoare, intr-un bar, iar acolo apare…. Nu va pot dezvalui tot misterul.
Vreau sa va arat doua paragrafe din carte, cu o insemnatate aparte in viata mea:
„O, Doamne! Oare sunt una dintre femeile alea ciudate, disfuncţionale, care intră numai în relaţii cu bărbaţi nepotriviţi, şi cărora le prieşte drama de a fi folosite şi abuzate?”
” […] Tu m-ai salvat. Tu mi-ai salvat copiii. Tu m-ai învăţat să râd din nou. Tu m-ai făcut să mă bucur că mă trezesc în fiecare dimineaţă. Tu mi-ai redat viaţa, Zoe.
Înghit cu greu.
— Şi să-ţi mai spun ceva.
— Ce?
— Te iubesc pentru asta. Şi, lucru ciudat, nu te iubesc doar pentru asta. Te iubesc pentru cum ai alunecat şi ai căzut pe ringul de dans, la cina aia festivă. Te iubesc pentru cum ai aruncat spaghetele pe podeaua din bucătărie. Te iubesc pentru că te-ai costumat ca Păsăroiul, când toţi ceilalţi încercau să fie sexy. Întinde mâna şi-mi dă părul după ureche, cu un gest tandru, apoi
îmi studiază chipul. Nimeni n-a fost mai sexy decât tine.”

Lasă un răspuns

