Lumea mea e simpla…

…about me

Proba 6. Câtă energie consumă biroul tău?

pe 17 Octombrie 2015

O varsta noua, un obicei nou. Azi, imi place sa evadez din viata de zi cu zi, cu ajutorul cartilor. Ma gandesc cu mandrie la vechii mei profesori care ma indemnau sa citesc. Imi subliniau ca un film regizat dupa o carte, nu se va ridica niciodata la adevarata valoare a cartii. Ii ascultam si ma gandeam cu jind, ce bine ar fi fost ca raportul dintre carte si film sa fie invers. Anii de scoala s-au terminat si o buna vreme nu am mai deschis o carte. Pana intr-o zi, cand am simtit ca este cea mai frumoasa modalitate de a petrece timpul liber, cu o cana de ceai aromat in mana si invelita cu o patura care iti trezeste amintiri vechi ingropate.
La inceputul anului, s-a facut mare valva in jurul filmului Fifty Shades of Grey. Acest titlu, era pe buzele tuturor. Am fost sa il vad. Avantajul cartilor este ca nu ramai in suspans un an – doi, pana vezi continuarea. Asadar am cautat cartile autoarei care semneaza cu pseudonimul E.L. James. Mi-am amintit vorbele profesorilor si le-am multumit, in sinea mea, pentru acele cuvinte. Personajul principal masculin este Christian Grey. Un om de afaceri misterios care are 40000 de angajati, cu o cifra de afaceri uriasa. Legatura intre el si acest articol scris pentru SuperBlog 2015, este ca era interesat de energia alternativa, incerca sa aiba grija de resursele planetei, inclusiv trenuletul pe care i-l darueste copilului sau de doi ani, functioneaza pe energie solara.
certificat-energetic1Biroul meu se afla intr-un spital de pediatrie. La inceput mi-a fost greu sa ma acomodez cu huruitul produs de calculator, imprimanta, multifunctionala, xerox si cel de la neoanele incadescente. Cand inverstitiile se fac de la bugetul local, ai nevoie de foarte multe aprobari. Intr-o zi, o rumoare pusese stapanire pe foarte multi dintre angajati. Tot ce am putut sa disting era faptul ca o firma de audit energetic a venit la spital pentru a efectua o termografie, astfel indentificand zonele cu pierderi de caldura, infiltratiile de aer, infitrara apei pluviale. Dupa aceasta vizita, in spital s-a asezat o liniste, ca si cum nimic nu se petrecusera. In realitate, la cateva zile dupa aceasta vizita, s-a primit certificatul energetic. Apoi au urmat sedinte cu consiliul de adminstratie pentru aprobarea investitilor ce trebuiau facute. Cand toata lumea isi luase gandul ca ceva se va schimba, au inceput lucrarile la terasa spitalului si schimbarea conductei de apa pluviala. Urmatorul pas a fost schimbarea geamurilor clasice cu cele de termopan, pentru ca sunt mult mai eficiente energetic. Acum s-au apucat sa schimbe centrala termica, pentru a ne elimina vechiul obicei, sa aducem de acasa cate un radiator pentru mai multa caldura. Urmatoarea etapa la fi izolarea cladirii cu polistiren. Aceste lucrari dureaza, dar pana atunci am obtinut acordul managerului sa izolam birourile pe interior, mana de lucru avem gratis. Pentru materialele pe care le voi cumpara din banii mei, ma vor recompensa prin zile libere. Aceasta investitie este pentru confortul meu la munca, pentru sanatatea mea si acolo este a doua mea casa. Facand investitii ca pentru casa mea, vreau ca peste aceasta izolatie sa foloseasca vopsea cu nanosfere ceramice, iar neoanele incandescente vor fi inlocuite cu becuri LED. Am avut dubiu ce becuri sa imi cumpar: economice sau cu LED? Am cautat un studiu unde erau comparate cele doua becuri, cele cu LED au castigat inima mediului inconjurator. Am auzit de prizele inteligente, le-am studiat online, au votul meu. Prima data imi voi cumpara sa le testez acasa si daca voi fi multumita de ele, imi voi cumpara si pentru casa cu numarul doi.
Un sfat pentru cei care vor sa isi protejeze electronicele si/sau mediul: deconectati aparatura la sfarsitul programului, scoteti-le din priza si nu lasa incartarotul telefonului / tabletei sau altui gadget in priza, dupa ce bateria acestuia s-a incarcat.
Un pas mic pentru ziua de azi, un pas mare pentru ziua de maine.

One response to “Proba 6. Câtă energie consumă biroul tău?

  1. […] Proba 6. Câtă energie consumă biroul tău? […]

Lasă un răspuns

