Lumea mea e simpla…

…about me

Proba 10. Fericirea într-o cană

pe 27 Octombrie 2015

Cand vara-i pe sfarsite, ma apuca o melancolie din aia grea, adolescentina si simt ca as face parte din distrbutia unei piese de teatru tragedie. Totul este trait la o intensitate maxima in sufletul meu, dar la suprafata nu se observa decat o mare liniste. Traiesc intre doua stari: tanjesc dupa soarele arzator, dupa zbuciumului orasului dar si dupa linistea toamnei, cu bogatiile ei.

cadou-ceai-cu-ghimbir-si-lamaie-bio-yogi-tea-si-cana-dimineti-cu-ceai-TqEwCAzi, dorul de o dragoste mistuitoare, arzatoare, pasionala imi da tarcoale in suflet. Simt nevoia sa ma retrag intr-un loc la vedere. Vreau sa am timp sa las gandurile sa zburde, ca apoi sa le asez in ordinea pe care mi-o doresc. Imi iau prietena cea mai buna, cartea si ma opresc la ceainarie. Cum a ajuns cartea sa imi fie cea mai buna prietena? Ori de cate ori i-am cerut sa ma insoteasca intr-un anumit loc, a fost acolo. M-a ascultat, m-a facut sa plang, sa rad, sa adorm cu ea in brate, a ajuns sa fie umbra mea. Ei ii atribui trei adverbe: oriunde, oricum, oricand. De ce aleg o ceainarie si nu un pub linistit? Pentru ca cele mai rafinate, elegante, speciale arome de ceai, doar la o ceainarie le poti avea. O aroma speciala, un ceai divin, este servit intr-un ceainic deosebit si acesta vine la pachet cu o cana speciala. Placerea de a bea ceaiul in compania perfecta, cu o cana deosebita, este superba. Asa s-a nascut placerea de a avea cani cat mai diersificate.

cana-expert-in-ceai-fHhswCana de ceai ma face sa imi retraiesc copilaria, copilul din mine e prezent, trezit si atent. Una din aceste amintiri este o cana veche de ceai (de tei) in care mama imi punea biscuiti populari si acesta era micul meu dejun. Iubeam cana aceea, iubeam acest moment al zilei. Aceasta moment imi revenea obsesiv in minte, pana a trebuit sa ii pun capat: am cumparat un set de cani amuzante. Este imposibil sa fi trist cu o astfel de cana in mana. O astfel de cana este un antidot, este un complex de vitamine, este chiar si o parte din noi.

Cand spun copilarie, imi amintesc foarte mult si bunica, de laptele ei batut pe care mi-l tinea intr-o cana mare de ” pamant ” . Ii dadea un miros cu totul aparte. Nu vreau sa las aceste amintiri sa plece si in momentul in care am vazut o cana pictata manual, mi-am achizitionat-o imediat. Pentru astfel de momente, pretul nu este esential. Amintirile ne vor insotii oriunde ne-am duce si cu cat sunt mai prezente, cu atat sunt mai pretioase.

O sa va spun un truc: atunci cand vine ziua cuiva si nu stii ce cadou ai putea sa ii iei, cauta un ceai de calitate, un ceai deosebit si insotit de o cana personalizata, nu o sa dai gres, poate chiar ai sa cuceresti inima cuiva. Eu va las in aburii unui ceai de toamna, ma scufund in lectura si simt cum inima zburda de fericire.

Articolul a fost scris pentru SuperBlog 2015.

Lasă un răspuns

