Lumea mea e simpla…

…about me

Proba 11. Talentele celor mai mari fani brânză

pe 30 Octombrie 2015

1105522873_c00a8a96a8Copil pofticios si mofturos nu am fost niciodata, dar bunica mea ma rasfata cum stia dansa mai bine. Prajituri imi spunea ca nu stie sa faca, cozonac facea doar la sarbatori si atunci una din variantele rapide erau gogosile, spre surprinderea mea erau atat de bune incat puteam sa spun linistita ca nu imi mai trebuie nimic. Gogosile nu erau simple, imi punea branza de oaie la mijloc, o impaturea pe jumatate si mancam asa pana simteam ca nu mai pot. In alte zile imi pregatea clatite cu branza dulce (sau urda) cu marar si gratinate la cuptor. Niciodata nu am avut rabdare sa le las sa se raceasca si simteam cum ma arde pe gat, dar nici nu renuntam la ele. Pofta, placerea erau mai presus de toate. Sa va mai povestesc si de placinta cu branza dulce si stafide? Sau de reactia mea incantatoare cand am mancat smantana de casa? Va spun sincer, acum cand ma gandesc la ele, as lasa dieta la o parte pentru o asemenea desfatare. O femeie simpla de la tara, cu patru clase, mi-a educat gustul pentru branzeturi.

Cand imi e dor de ea, ma duc in magazin si caut sortimente noi de branza. Cum ajung in dreptul raionului de branzeturi il vad pe Toni Delaco, zambitor si carismatic, mai ca iti vine sa il pui la masa. Simteam cum efectul pavlovian ma cuprinde si imi placea sa ma las purtata de vraja lui. In acel moment, vad doi ochi cuceritori care incercau sa imi atraga atentia, nu era nimeni altcineva decar Toni Jr. Amandoi au inceput sa mi se adreseze, dar eu nu am apucat sa raspund nici unuia, isi faceau concerenta serioasa.

Toni-si-Toni-JR-2_small Esti fan branza, te simt dupa privire. Iti aluneca ochii prin vitrina dupa ceva pufos, o branza pufoasa ca o briosa cu fulgi de ciocolata si-un stop de vanilie. (spuse Toni Jr.)
– Adevarat graiesti, este un fan adevarat, dedicat, crescut in spiritul gustului rafinat, dar uite cata placere culinara ar avea pentru Brânza fondue, e atat de delicata ca primavara insasi.
– Nu te contrazic, dar urmarestei miscarile, e conservatoare ca poetul nostru plastic al florilor, vrea un cascaval proaspat ca mireasma ploilor de vara cu soare.
– Esti inca mic, ai de invatat, imaginea de la exterior a unei femei este speciala, cu siguranta ar vrea Halloumi pentru ca este frumoasa ca o plaja cu nisip fin și intrare lina in apa.
– Nu stii nimic, o vezi frumoasa, eleganta, deosebita, cu siguranta iti doreste Cottage pentru ca este suprinzatoare ca norii pufosi de pe taramul de poveste al copiilor.

Le-am zambit, le-am facut semn ca stiu ceea ce vreau sa imi iau. Le-am urmarit gesturile pana cand suspansul era palpabil si atunci le-am spus: va fi o placere sa ma rasfat cu voi Delaco.

11238214_853537951406536_8464564313676558831_n

Articolul a fost scris pentru SuperBlog 2015.

2 responses to “Proba 11. Talentele celor mai mari fani brânză

  1. Multumim pentru articol si mult succes. Simona fan branza optimist.

Lasă un răspuns

