Lumea mea e simpla…

…about me

Proba 16. Jurnalul meu de călătorii – #jurnaldecalatorie

pe 11 Noiembrie 2015

Calatorului ii sade bine cu drumul. Am momente cand imi doresc sa ma detasez de toate grijile zilnice, sa imi iau o concediu ca sa imi reamintesc de bucuria uitata a vietii. Calatoria perfecta pentru mine, trebuie sa imi ofere satisfactie simturilor si mintii. Calatoriile imi ofera sansa sa simt gustul libertatii. Am apelat la CND Turism pentru o vacanta. Accesand site-ul lor si am descoperit ce oferte circuite au in momentul actual. Simteam cum ma atrage taramul francez, asa s-a nascut alegerea mea: Paris.

Ziua plecarii imi provoca emotii. Imi puneam foarte multe intrebari. Cu cat incercam sa imi clarific nedumeririle, cu atat totul mi se parea mai confuz. Dar iata-ma in aeroport, priveam neclintita un ceas mare de perete, emotiile imi blocau gandirea. Sotul ma ia de mana si imi spune: descarca-ti gandurile, scrie un #jurnaldecalatorie.
VacanteSpeciale.ro-Eiffel-Paris

03.12.2015 Paris

Grijile au fost in zadar. Un zbor fara turbulente, ghidul ne vorbea deschis. Plimbarea prin Defence m-a uns pe suflet. Este placut sa stai langa Grande Arche de la Fraternité si sa vezi de acolo Arcul de Triumf. Ai noul si vechiul in acelas timp, in acelasi loc. Pe urma am vizitat foarte multe puncte turistice. Cand am vazut itinerarul pe ziua de azi, m-am bucurat cand am vazut ca facem acest tur cu autocarul. Ma asteptam ca distanta dintre ele sa fie mare, dar ne-am invartit toata ziua prin inima Parisului. Nu as putea sa iti spun ce mi-a placut mai mult, Gradinile Luxembourg, Centrul Pompidou, Place de la Concorde, Arcul de Triumf sau Turnul Eiffel. Pot sa iti spun drag #jurnaldecalatorie ca m-am bucurat ca ultimul obiectiv a fost Turnul Eiffel, seara este luminat ca o bijuterie, spectacolul de lumini este fabulos. Am urcat pana la ultimul etaj, acolo este un restaurant unde se serveste sampanie. Cu siguranta ca nici turnul nu mai stie cate cereri de casatorie au fost facute in acel loc. Inca ceva, m-am simtit ca acasa cand am vazut sculptura realizata de Brancusi in statia de metrou la Madeleine, acelasi sentiment l-am avut si cand am vizitat atelierul de langa Centre Pompidou.
Voi incerca sa adorm.

sursa  viajoa.ro

sursa viajoa.ro

04.12.2015 Paris

Cat de obosita am fost dupa ziua de ieri. Nu vreau sa ii spui sotului meu, dar gandeam ca daca aveam mai multe zile la dispozitie, mi-ar fi placut sa strabat toate strazile acelea pe jos. In felul acesta, cu siguranta asa as fi gustat mai mult din cultura pariziana. Cultura am zis? Ei bine, azi am fost la castelele Amboise, Chenonceau si Fontainebleau. S-au intrecut in arhitectura, in maiestrie. Mi-am imaginat cum ar fi fost sa fi trait in acele timpuri. Era un vis atat de frumos, incat numai sarutul de la sotul meu m-a trezit la realitate.

A fost inedit sa vad la Chenonceau, scenele care evoca istoria castelului si principalele sale personaje prezentate in ceara. Mai vizitasem acest castel, o data cu Honoré de Balzac.

Povestea castelului Amboise este plina de peripetii. Este uimitor cum un astfel de castel a fost candva transformat in azil de batrani. Astazi, aceasta fortareata, este gazda unor spectacole stil renascentist.

Castelul Fontainebleau m-a impresionat foarte mult, de la marimea sa pana la utilitate. El adaposteste Scoala Americana de Arte si face parte din patrimoniu mondial UNESCO.

sursa everycastle.com

sursa everycastle.com


#jurnaldecalatorie, stiu ca ai fi vrut sa fi si tu acolo…

05.12.2015 Paris

Ziua am inceput-o cu o delicatesa pentru papilele mele, dulceata de smochine cu o branza specific lor. Azi am fost la Muzeul Louvre, as vrea sa gasesc cuvintele potrivite pentru aceast muzeu, dar imposibil. Zambetul Giocondei este mai enigmatic decat il vazusem in poze. Ziua a continuat cu Turnul Montparnasse. Bunica mea ar fi spus ca iese in evidenta ca magarul intre oi. Aceasta cladire are 59 de etaje si chiar a fost votata ca fiind cea mai urata din lume, dar privelistea din varful ei este una din cele mai frumoase din Paris. Seara am incheiat-o cu o croaziera pe Sena. In momentul in care treci pe sub un pod, oamenii iti fac cu mana. Simt ca acest oras este unul al prieteniei. Tu nu simti la fel?
IMG_8172

IMG_1144

11209354_1423269761325943_6061347957228481559_n

11165244_1423269557992630_8827087787068930856_n

sursa: album propriu

sursa: album propriu

06.12.2015 Paris

Azi am fost la Catedrala Notre Dame si Basilica Sacre Coeur. Mi-au atras atentia elementele gotice de arhitectura la Notre Dame. Din pacate am intalnit romani care nu fac cinste tarii noastre. Sunt suparata. Nu iti pot da atentia necesara. Uratul si frumosul in acelasi loc, din pacate de data asta mi-a lasat un gust amar. Nu am putut sa ma bucur deloc de priveliste. Dezamagitor.

sursa: album propiru

sursa: album propiru

IMG_1194

IMG_1200

IMG_8179

IMG_8181

IMG_8182

07.12.2015 Paris

Azi nu am mai intalnit oameni ca cei de ieri. Visul din copilarie s-a indeplinit. Lumea Disneyland este minunata. Am simtit ca sunt iar copil. E frumos sa fi copil. Este un sentiment pe care rar il mai retraiesti dupa o anumita varsta. Azi am fost copil.
PS: cand voi avea un copil, il voi aduce negresit aici.

sursa: album propriu

sursa: album propriu

sursa : tripelio.com

sursa : tripelio.com

08.12.2015 Paris

Azi am fost plecata. Mi-am dorit vad insula Ill de Re si am vazut-o. O sa iti spun o ciudatenie: un magar imbracat. Am avut curiozitatea sa aflu povestea lor si e amuzanta. Acum nu as putea sa ti-o spun. Am baut un vin ars facut in aceea regiune si am mancat bomboane cu lapte de magarita. Exact: magarita. Nici mie nu mi-a venit sa cred, dar e adevarat si culmea e ca sunt si bune. Imi plac oamenii din acele locuri, stiu sa aiba grija de patrimoniul lor. S-a meritat sa ajung si la Farul Balenelor, privelistea este deosebita.

sursa : album propriu

sursa : album propriu

sursa razwww.ro

sursa razwww.ro

09.12.2015 Paris

Zi de shopping. Ieri am mancat o friptura de vita cu sos de piper. Acel sos mi-a aliniat toate papilele gustative. Este incredibil, este fasninant. Am cumparat o varietate de sosuri. Gata cu experienta franceza. Urmeaza transferul la aeroport si trezirea intr-o lume… sumbra.

Multumesc celor de http://www.vacantespeciale.ro . Tot povestind de ei, am aflat ca prietena mea Adelina, a fost plecata cu programul work and travel, cu ei. Iata scrisoarea de la ea.

sursa filme-carti.ro

sursa filme-carti.ro

In Paris ori te indragostesti ori te duci indragostit.

Articolul a fost scris pentru SuperBlog 2015.

Lasă un răspuns

