Lumea mea e simpla…

…about me

Degustare de vinuri – Purcari

pe 5 Martie 2016

Imi place sa iau parte la evenimente diversificate, de unde poti invata lucruri noi. O degustare de vinuri este un eveniment despre care auzisem doar din anumite reclame, dar iata, ca din plan secund am ajuns in prim plan. Invitatia am primit-o de la tatal meu si m-am bucurat ca i-am fost alaturi si ca mi-a fost alaturi. Somelierul este o persoana care trebuie sa fie lipsita de trac de public, dar atunci cand prezinta un astfel de eveniment in orasul in care a copilarit, este imposibil sa nu apara (usor vizibil) aceasta stare. Intamplarea face ca am copilarit cu aceasta persoana, dar memoria mea nu vrea sa isi aduca aminte.

Orice degustare incepe cu pregatirea sticlelor, asezarea lor in frapiera cu apa si gheata pentru a avea timp, vinul, sa capete temperatura ideala. In functie de vin, temperatura este diferita. Mi-a placut mult ca a inceput cu explicarea momentului cand se consuma vinul alb, rosu sau rose. Multa lume inca face aceasta greseala grosolana. O degustare „ca la carte” se face ziua, intr-o camera foarte bine aerisita, dar pentru publicul larg nu se poate organiza cu usurinta.

12784428_1079729612070813_1692791964_n

Imi aduc aminte de cate ori nu am vazut un pahar de vin umplut aproape cu varf, cand el se umple maxim 1/3 din volumul paharului. Atentie: paharul se tine de picior, se inclina, astfel incat vinul sa curga lin pe peretele paharului fara sa faca bule. Examinarea vizuala este prima etapa analizand limpiditatea, fluiditatea. Imediat dupa aceea vinul se miroase pentru identificarea aromelor si pentru a-i retine intensitatea si persistenta mirosului. Urmeaza pasul mult asteptat, se ia o gura de vin care se plimba prin toata cavitatea bucala.

Am putut sa vad cupa somelierului, chiar daca acum este foarte rar utilizata, este un accesoriul specific somelierilor, am vazut cum se tine o sticla corect atunci cand se serveste, am vazut un mic truc cu ajutorului caruia fata de masa nu mai este patata de la picaturile de vin rosu care se preling pe sticla. Din pacate am uitat cum se numeste accesoriul care ajuta, artificial, la invechirea vinului.

12825595_1079729598737481_2038413794_n

Este imposibil sa nu fi auzit ca vinul se serveste alaturi de branza. Platourile de branza aduse au fost exceptionale, atat ca gust, calitate cat si ca prezentare. Per total, a fost o ambianta de sarbatoare alaturi multa voie buna. Vinul prezentat a fost de la Purcari, un vin foarte putin cunoscut pentru ca este din Moldova, dar nu veti regreta daca il veti incerca. A fost o seara frumoasa, un inceput de primavara diferit.

Nu este un articol de specialitate, sunt doar impresiile unui om impresionat de ceea ce a vazut.

2 responses to “Degustare de vinuri – Purcari

  1. Amalia Avram spune:

    Ce dragut, de cand imi doresc sa merg la o degustare de vinuri. Unde a fost evenimetul?

  2. anamaria04 spune:

    Hotel AMD
    Se merta, chiar astept cu placere sa mai aflu de un astfel de eveniment.

Lasă un răspuns

