Lumea mea e simpla…

…about me

Capitol: Traduceri medicale

pe 14 Octombrie 2016

Azi mi-am adus aminte de ceva si vreau sa va intreb: care dintre voi isi mai aduce aminte de povestirea cu sertare? Nu, nu este nicio gluma si vorbesc cat de poate de serios. Daca nu va aduceti aminte de ea, atunci va intreb: de povestire in rama va aduceti aminte? Nici de data aceasta nu glumesc. Ei bine, aceasta povestire ar putea fi povestea de viata a fiecaruia dintre noi. Cu totii avem o poveste descrisa in mii de capitole.

Fiecare capitol are importanta sa si cand ne uitam in urma, nici nu ne dam seama cat de repede a trecut timpul. Am primit o provocare de la Agenția de traduceri Swiss Solutions sa povestesc un capitol din viata mea cu peripeti.

swiss-solutions-enTraduceri medicale

Fiecare om viseasa sa aiba o cariera implinita, dar in momentul in care a trebuit sa ma decid asupra viitorului meu, nu am stiut in ce parte sa o apuc. Am inceput sa studiez Jurnalismul si in anul trei de facultate (din patru) am ajuns sa lucrez intr-un spital. Ce legatura aveau? Nici una si nici acum nu au. Au trecut multi ani de atunci, iar acum sunt din nou studenta, dar de data la facultatea de Asistenta Medicala Generala. Mai mult de atat, acum merg in paralel cu aceasta facultate si cu masterul Managementul Serviciilor Sociale si de Sanatate. Mai in gluma, mai in serios poti sa spui ca mananc traduceri medicale pe paine.

Inca din primul an de munca mi s-a spus ca o sa invat o noua limba straina. Am invatat zeci de cuvinte pe care eu nu le aveam in dictionarul meu si cu timpul am inceput sa traduc ceea ce spuneau doctorii pacientilor. E deranjat sa asculti un om si apoi sa tragi de maneca asistenta si sa o intrebi ce a spus. Personal acest lucru mi s-a intamplat cu fratele la cativa ani dupa ce m-am angajat, chiar inainte de a fi studenta la aceasta a doua facultate.

Atunci cand astepti ca fratele sa se intoarca acasa, cand te gandesti ce momente frumoase o sa petreceti impreuna la botezul pentru care a venit, mai ales cand stii ca timpul pe care il petrece in Romania este limitat, se intampla neprevazutul care nu vine cu vesti bune. Cum a aterizat si a iesit din aeroport m-a sunat sa imi spuna sa il astept si ca are nevoie urgent de mine. Tonul lui dar si cuvintele folosite, nu au lasat loc de indoiala.

L-am dus de urgenta la spital si in timp ce il consulta si doamna doctora, l-am vazut cum se uita la dansa si nu spune nimic. Dupa ce s-a indepartat doamna doctor si doamna asistenta, m-a strans putin de mana si mi-a soptit: tradu-mi, nu inteleg nimic. In ce limba vorbesc? As fi ras din toata inima, dar am zis sa ma abtin. I-am explicat ce presupune investigatiile pe care urmeaza sa le faca, dar si ca trebuie sa asteptam rezultatul analizelor.

Am reusit sa vad rezultatul analizelor destul de repede, pentru ca m-au tratat ca pe colega lor, chiar daca eram de la alt spital, de pe alta functie. De fata cu el, doamna doctor imi vorbea mie despre rezultatul analizelor, pentru ca stia cat si ce inteleg oamenii din ce le spune. De multe ori, ei incearca sa asimileze un cuvant si nu mai sunt atenti la restul frazei. In momentul in care pacientul iti este si ruda, simti cum durerea lui se resfrange si asupra ta si incerci sa minimalizezi cat mai repede afectiunea. Mi-a explicat ce urmeaza ce ii fac eu acasa, ce perfuzii sa ii pun, ce tratament trebuie sa urmeze si simteam ca totul o sa fie bine la final. El, din contra, parea si mai dezorientat, dar imediat cum am ajuns acasa i-am explicat pe intelesul sau si s-a mai linistit. In momentul in care studiezi psihologia medicala, incepi sa constientizezi cat de important e sa ai un psihic sanatos, chiar daca corpul este bolnav.

domeniu_medicina_si_farmacie_swiss_solutions-300x200

Este foarte important sa ai incredere in tratament pentru ca in felul acesta te ajuti singur. Chiar daca prezentul este sumbru, trebuie sa vezi dincolo de el si sa iti pui intrebarea: se poate rezolva si daca da cum? Trebuie sa recunosc ca am avut ceva de alergat pentru el, perfuzii la 6 dimineata, inainte de plec la serviciu, il sunam mereu sa il intreb daca si-a luat tratamentul si perfuzie iar seara. Timp de cateva zile am tinut-o asa si in momentul in care l-am vazut zambind i-am spus: pai nu trebuia ca tu sa ai grija de mine? Nu esti tu fratele mai mare, de cand am inversat rolurile? Acum jos din pat, trebuie sa mergem la botez, ne asteapta finii sa le botezam fetita. Sau esti nasul care fuge cu banii inainte de botez? Sa vezi cand se face fina mare si te cheama la nunta, atunci sa te tii! E timpul sa punem in cui pacucii de pacient. Ne asteptam momente frumoase […]

Si acum il vad cum se uita ca o curca in lemne, cand isi analiza analizele lui care erau cam asa:

cats

Lasă un răspuns

