Lumea mea e simpla…

…about me

Conac vechi, am cautat performanță energetică nouă si am gasit.

pe 26 Octombrie 2016

In momentul in care alegi sa lucrezi in strainatate nu iti pui si intrebarea: oare voi ramane acolo sau e ceva temporar? Raspunsul la aceasta intrebare il da chiar timpul …. cu timpul. De-a lungul anilor se pot intampla multe. In cazul meu, dorul de locurile natale, a fost imens si am decis ca atunci cand ma voi intoarce sa cumpar acel conac de langa vechea casa parinteasca. Acest conac demult nu a mai fost locuit. Cuvantul paragina nu este departe de realitate. Cand lumea m-a auzit ca vreau sa il cumpar, mai ca nu mi-a spus ca sunt nebuna si ca m-am chinuit degeaba sa strang ceva bani in strainatate, ca sa il cheltui pe o casa parasita. Demult nu mai sunt o fetita fricoasa, acum deciziile imi apartin.

certificat-energetic1

Conacul meu avea nevoie de reparatii capitale si in special in ceea ce priveste reabilitarea termica a cladirii. Conform visului, la sfarsit voi chema un auditor energetic pentru a obtine un certificat energetic. Avand acest certificat mi-ar da incredere ca renovarea este pefect executata. Mie imi place sa impartasesc gandurile. Cred ca asta lucru reprezinta un defect. De ce ? Pentru ca foarte multe persoane, te descurajeaza imediat dupa aceea. Ba ca vin cu idei marete si crete, ba ca sunt obijnuita cu alte idei si asa ceva, in Romania, nu se aplica. Eu aveam nevoie de aceasta persoana ca sa imi prezinte un raport cu diverse variante. Cat de trist, acest certificat a fost introdus din anul 2007 si este obligatoriu.

In tara mea de adotie exista un program numit Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare unde sunt prezentate diverse materiale pentru nevoile pe care le si in functie de zona in care locuiesti. Mi s-a spus ca daca tot vreau o reabilitare termica in care sa folosesc produse de de tipul do it yourself, sa ma documentez singura ca doar nu e mare iginerie. Lucrurile astea care par atat de simple, nu sunt deloc simple. Pentru siguranta si linistea mea, obtinea acestui certificat este musai.

In cazul in care ei mi-ar da avizul sa folosesc acele materiale pe care eu mi le doresc as inlocui acele ferestre neetanse cu unul din lemn stratificat. Vreau ca natura sa imi fie prietena si cum sa nu aleg aceste ferestre cand studiile arata ca acestn lemn stratificat are o durata de viata mai mare de 50 ani. Mai mult de atat, are calitati incontestabile de izolare termica si fonica. Iata ca cine alearga dupa trei iepuri, ii prinde dintr-un foc. Va spun un mic secret. Ma gandesc si la geamuri triple cu tamplarie avand mai multe camere, si o rezistenta termica in jur de R=1 mp K/W. De fapt este cel mai bine cand ai mai multe variante.

Soba de teracotă imi trezeste nenumaroase amintiri cu mamaia mea. Acum este timpul sa o inlocuiesc cu un semineu. Calitatea unui semineu este direct proportionala cu calitatea produselor folosite la contruirea lui. Eu aleg placile izolatoare pentru ca sunt fabricate din silicat de calciu si au rezistenta la temperaturi de pana la 1000 °C. Inca un mare avantaj il constituie clasificarea la foc: A1 – neinflamabil. Mii se citite la gura semineului, ce dorinta frumoasa.

Pentru ca este o cladire foarte veche , mi-ar placea ca in acel raport sa gasesc avizul pentru izolații cu stuf si papura, paie de cereale, coceni de porumb, tulpine de floarea-soarelui, fibre de canepa, in sau lana de oaie. Da, nu este o inventie a mea si aceste materiale se folosesc la casele din zonele joase ale Romaniei. Apeland la astfel de produse, gaura in buget nu mai apare.

Trebuie sa recunosc ca m-am gandit si la panouri solare, doar ca inca am unele nelamuriri. De la diverse persoane auzi doar partea buna a lucrurilor, doar ca documentandu-ma am aflat si destule dezavantaje. Acum ramane sa profundez problema. Tot ce pot sa fac momentan este sa utilizez becurile cu LED. Momentan este un pas mic, dar reprezinta un inceput.

Cu siguranta mai sunt si alte detalii la care nu m-am gandit, cel putin momentan. Ca sa profit de acest timp, m-am interesat care este pretul unui certificat. Preţul certificatului energetic se calculeaza in funcţie de anumiti factori: dupa model, complexitate şi suprafata cladirii. Surpriza cea mare a fost sa aflu ca preţul unui astfel decertificat este estimat între 130 – 180 lei. O suma infima pe langa importanta sa.

pret-certificat-energetic-avizez-proba-superblog

PS: hai sa demontam mitul ca izolarea termica se face doar cu placarea cu polistiren a pereţilor exteriori ai clădirii şi montarea geamurilor de tip termopan, ci mult mai multe lucruri. Spune DA termografiei.

3 responses to “Conac vechi, am cautat performanță energetică nouă si am gasit.

  1. Kiersten spune:

    What’s up, I check your blog like every week.
    Your humoristic style is awesome, keep it up!

  2. Jason spune:

    Woah! I’m really loving the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get that „perfect balance” between superb usability and visual appeal.

    I must say that you’ve done a amazing job with this.
    Additionally, the blog loads super quick for me on Chrome.
    Excellent Blog!

  3. Jack spune:

    Ahaa, its fastidious conversation regarding this piece of writing at this place
    at this webpage, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.

Lasă un răspuns

