Lumea mea e simpla…

…about me

Toată familia citește

pe 9 Noiembrie 2016

Iarna este anotimpul in care ne incetinim activitatile, este anotimpul in care ne bucuram mai mult de placerile vietii. Dorul de iernile trecute este din ce in ce mai mare si chiar imi doresc o iarna ca-n povesti. De mult nu am mai avut parte de asa ceva si din pacate multi prichindeii nu pot cunoaste acest sentiment pe care eu il traiesc in momentul in care ma gandesc la iarna.

De-a lungul vietii trecem prin diferite situatii, dar vine un moment cand realizam ca trebuie sa ne gandim mai mult la noi. Eu am invatat sa traiesc acum trei ani. Atunci am luat totul de la zero si a fost momentul in care am pus persoana mea pe primul loc pe toate planurile.

parisTraumele fizice si psihice pe care le suportam ani de zile, imi pusesera demnitatea la pamant. Acum, fiind acasa, ma bucur de tot ce mi-a lipsit. Mi-a fost dor sa stau rezemata de soba, sa citesc si sa simt in casa miros de scortisoara. Mi-a fost dor sa ma bucur de prietenele mele adevarate: cartile de la editura RAO. Va spuneam de traume, acestea nu dispar imediat, de azi pe maine. Periodic imi apareau in minte imagini care ma torturau. Fusesem cu el la Paris. Vremuri demult apuse dar nu pot uita ca si acolo el m-a facut sa plang. Acum pot sa spun ca era o iubire bolnava, dar va puteti imagina ce am simtit cand am citit titlul O amintire de la Paris, Eugen Ovidiu Chirovici, Thriller. Intre timp sindromul Stockholm imi disparuse, dar inca ma urmareau sechelele acestui sindrom. Descoperind aceasta carte am vazut ca in acest oras desi este numit orasul iubirii, se petrec multe lucruri care nu au legatura cu iubirea. Si atunci, unde e iubirea ?!

tacutaO alta carte care mi-a atras atentia este Sotia tacuta, A.S.A. Harrison, Thriller. Tot titlul ei a fost cel care a fost elementul decisiv. Niciodata nu am fost o persoana vorbareata, dar invatasem ca e mai bine sa tac, daca vreau sa imi fie bine. Mereu ma intrebam daca nu cumva prin asta agravasem relatia. Aceasta carte o simteam ca o prelungire a mea. Personajele erau necasorite si de foarte multi ani locuiau impreuna, parca era povestea mea. In momentul in care respectul si demnitatea de sine sunt distruse, te simti dezorientat si nu mai stii ce e bine si ce nu e. Trebuie sa intelegi ce ai gresit, ca sa treci mai departe si citind carti asemanatoase cu viata mea, ma analizam pe mine. Uneori simteam cum ranile sufletului se deschid si citeam mai repede ca sa inchid ranile. Stiam ca totul se termina cu bine.

.

nu-privi-inapoiAcum pot spune ca toate traumele fizice ci si cele psihice s-au inchis. E timpul sa imi vad de viata mea si am invatat ca nu trebuie sa privesc inapoi. Am incerca sa ma autoeduc si se pare ca planul a decurs binisor. Stiam ca nu trebuie sa privesc inapoi si in momentul in care am gasit cartea Nu privi inapoi, Karin Fossum, Thriller am avut pentru cateva secunde un sentiment ciudat. Am citit cu sufletul la gura descrierea cartii si am vazut ca orice lucru care este perfect doar in aparenta, ascunde un trecut misterior.

Placerea pentru lectura o am de cand eram foarte mica, pentru ca in caminul nostru toată familia citește. Sufletul meu are nevoie de acest pansament si acum iarna este momentul proprice. Mie imi plac cartile care ma tin ocupata, care imi antreneaza simturile la diferite stari dar momentan aleg cartile dupa titlul si cand acesta ma atrage, ma uit repede si la descrierea cartii. Titlul este foarte important, este elementul care agata cititorul dar nu este singurul care conteaza. Coperta cartii nu trebuie nici ea ignorata. Trairile sufletesti trebuie sa se regaseasca in cartea cu care iti ocupi timpul.

216-sigla-rao-241x300
SuperBlog 2016.

One response to “Toată familia citește

  1. Intr-adevar, se spune ca si cartile vindeca inimi.

Lasă un răspuns

