Lumea mea e simpla…

…about me

Sanatatea la superlativ

pe 11 Noiembrie 2016

Pofte, pofte si iar pofte. Cred ca ele s-au nascut odata cu mine. La 4 ani o intrebam pe bunica mea cand mai face coliva. Mi-a spus ca o sa mai faca dupa ce moare si eu eram in extaz la auzul acestor vorbe. Trebuie sa recunosc ca pacatuiesc. De mica imi placea sa mananc din toate. Cand aud astazi ca cineva se roaga de copil sa manance, ca este foarte slab, ma intreb: eu de ce nu am fost Doamne asa?

Nu am fost un copil obez pentru ca desi mancam tot ce imi poftea inima, am avut mese regulare si gustari sanatoare intre mese. Desi eram foarte mica, imi aduc aminte cum ma trezea mama dimineata ca sa plec la scoala si gaseam aragazul dat drumu’ la maxim ca sa se incalzeasca bucataria, ca sa mancam linistiti. Nu ne lasa sa plecam nemancati, prefera sa intarziem la scoala. Scriu la plural pentru ca fratele meu avea si el parte de acelasi tratament.

Cu totii stim importanta fructelor in organism. O regula de buna purtare la care mama tinea cu sfintenie era sa imi dea cate un mar pe zi. Cu totii am auzit de regula: cu un mar pe zi, tii medicul la distanta, nu? La mine pot sa spun ca a functionat. Cu greu imi aduc aminte de primele injectii si asta era cam prin perioasa liceului cand ziceam ca stiu eu mai bine ce trebuie sa mananc. Se pare ca nu stiam deloc. Obiceiurile nu se uita si de aceea merele au ramas fructele mele preferate. Nu spun ca celelalte fructe nu sunt sanatoase sau gustoase, spun ca papilele mele cer cel putin cate un mar in fiecare zi.

Dezamagirile si deziluziile din viata mea au efect efect si asupra modului defectuos de functionare al organismului. Mese neregulare, nesanatoase si in ritmul acesta am obtinut insomnii, dureri de stomac, de cap si diverse mialgii. Aceste simptome erau de neacceptat pentru mine care lucrez la spital. Stiam cat de importanta este sanatatea omului si desi nu mai simteam foamea si setea stiam ca trebuie sa beau sau sa incep sa mananc sanatos si la ore regulate. Usor, usor organismul a inceut sa se refaca si inca o data mi-am dat seama cat de importanta este mancarea sanatoasa. Asta daca mai era nevoie. Cand totul reintra in normal mi-am spus: iata cat de adevarata este vorba : eat you greens to fit into your jeans. Mereu este o bucurie cand incapem in hainele vechi. Tesutul adipos nu este sanatos, in afara aspectului sau inestetic.

sano-reteta-2

Mama (saraca mama) mereu mi-a spus ca sunt slaba, dar ultima masa era intotdeauna la 19:00 maxim 20:00. Stia ca nu este sanatos sa adormi imediat dupa (ultima) masa. Avantajul meu a fost ca aceste lucruri vazundu-le si avandu-le ani de zile la rand, acum imi e foarte simplu sa le pun in aplicare. Mama a avut grija sa am parte de o alimentatie sanatoasa, tata a avut grija sa ma trimita sa fac mereu miscare si uite asa am avut parte de aceste lectii gratuit, fara sa stiu cat de folositoare imi vor fi pe urma.

musli

Printre aceste obiceiuri, am introdus eu unele noi. Micul dejun traditional a fost inlocuit cu germeni / musli / cu fulgi de ovaz pusi in iaurt dietetic peste care se adauga seminte-boabe si fructe de padure. Ca masa de seara imi place sa imi fac guacamole cu paine prajita. Stiu ca acum avem mai multe produse cu proprietati benefice, dar importante sunt obiceiurile si pe urma incepe diversificarea.

In magazin gasim diferite firme care produc astfel de seminte, dar dupa ce am incercat cam tot ce este posibil, am rams fan celor de la Sano Vita. Aceasta firma produce diverse sortimente si curiozitatea te va impinge sa le testezi pe fiecare in parte. Gusturile sunt diferite de la persoana la persoana, de aceea paleta de produse este atat de diversa si schimbandu-le nici nu ii dai sansa organismului sa se obijnuiasca cu un produs ca pe urma sa nu iti mai faca placere sa il mananci. De exemplu poti alterna alimentatia cu diverite paste, bauturi, amestecuri de legume, miere, ceaiuri, fructe deshidratate, musli si multe altele (toate de la Sano Vita).

De foarte multe ori cand imi cumpar ceva ca sa testez, mama – pofticioasa vrea sa ii dau si ei. Sa poftesti la produse sanatoase este tot ce vreau sa vad in jurul meu. Sano Vita ar putea fi declarat promotorul preventiei in sanatate.

sano-1

SuperBlog 2016

24 responses to “Sanatatea la superlativ

  1. Tantza spune:

    Și eu ador produsele lor și chiar e o plăcere sa le studiezi la raft ca pe urma sa te tot gândești pe care sa îl cumperi .

  2. Adriana Dinca spune:

    Sanatos si delicios! Recunosc ca de multe ori mi se intampla sa mananc in graba, uneori alimente sanatoase, alteori mai putin sanatoase, dar m-am gandit serios la efectul meselor neregulate si ale alimentelor nocive asupra organismului si am luat masuri urgente. Oricum, nu-mi lipsesc produsele SanoVita, fructele si legumele din meniu si chiar ma simt mult mai bine.

  3. lazar ramona spune:

    Si noi ne-am dat pe cereale de ceva timp. Nu stiu sigur daca le-am incercat pe cele de la Sanovita dar stiu ca am incercat alte bunatati si ne-au placut. O sa dau O fuga saptamana viitoare sa vad ce imi face cu ochiul

  4. Lamiita Petre spune:

    Fi meu si acum mare mananca cereale SanoVita si am cam prins si eu gustul desi nu stiu daca e cazul la mine, dar imi plac produsele SanoVita si nu imi lipsesc

  5. Gabryelle's Blog spune:

    Si eu sunt consumatoare de SanoVita.. lintea lor este preferata mea. :p

  6. Emilia Oana spune:

    Si mie îmi plac produsele Sano Vita. Recent m-am îndragostit de cerealele musli

  7. Lorette spune:

    Sanovita m-a cucerit in urma cu vreo 2 ani – cand am comanadat de la ei o punguta cu seminte de chia- am pregatit budinci delicioase.

  8. Sanovita are multe produse bune 🙂

  9. Corina spune:

    Produsele de la SanoVita sunt preferatele mele! Sunt innebunita dupa mix-urile lor!

  10. Emilia Oana spune:

    iubesc produsele sano vita.Recent m-am indragostit de cerealele musli

  11. lucruriprivitedejosinsus spune:

    Mananc destul de des cereale, nu zilnic, dar acolo 4-5 zile pe saptamana. Pe acestea nu le-am incercat, inca.

  12. Gabi spune:

    Si mie imi place sa mananc dimineata cereale Sanovita cu iaurt, sunt delicioase.Au produse sanatoase si bune!

  13. dianaantesofi spune:

    Imi plac produsele Sano Vita si de cand am nascut fetele le folosesc mult mai des.

  14. justpink3005 spune:

    Am auzit de ei, dar nu am comandat nimic inca, cred ca voi intra acum pe site sa vad ce imi place,

  15. Uite ca se poate combinatia dintre mancare sanatoasa si gust bun! SanoVita mananc si eu dimineata.

  16. De cand cu a mica m-am dat si eu dimineata pe musli cu iaurt sau iaurt cu musli, cum vrei sa-i zici.:))

  17. Emilia Oana spune:

    Si mie imi plac produsele Sano Vita. Sunt maare fan al cerealelor musli

  18. Intradevar SanoVita are niste produse foarte bune calitativ si ai o varietate destul de mare de unde poti alege ce poftesti!

  19. Albu Steluta Georgiana spune:

    Sanatatea sta in lucruri simple!SanoVita avem mereu in casa!

  20. Cand eram mica eram foarte pretentioasa la mancare. Gen mancam doar pireu si carne nu. Acum am invatat sa imi educ gustul si pot sa ma bucur de gustul unor mancaruri sanatoase.

  21. byadmin spune:

    Cand ma gandesc cate tampenii mananc zilnic imi vine rau si am promis ca ma apuc sa mananc sanatos. Sper sa gasesc si eu produsele lor data viitoare in magazin, tot nu am priceput de ce dulciurile se afla la case si produsele sanatoase in capatul acela al magazinului pe care nu il viziteaza nimeni 😦 sau cel putin nu eu

  22. Si eu incerc sa iau micul dejun in fiecare zi!

  23. Mirabela spune:

    Nici eu nu inteleg cum trebuie sa te rogi de anumiti copii sa manance. Pai eu haleam si portia sorelei :)) Pofticioasa mai mare ca mine nu cred ca exista. SI eu folosesc produse SanoVita, in special seminte, sa zic si eu ca mananc sanatos cat de cat macar la micul dejun.

  24. rokollarokolla spune:

    Si eu am gasit pe site-ul lor multe produse bune si care iti ajuta organismul sa functioneze in parametri normali. Daca nu ar mai fi si alte ispite ar fi perfect

Lasă un răspuns

