Lumea mea e simpla…

…about me

Spune DA si nu vei regreta!

pe 21 Noiembrie 2016

De multi ori libertatea este un concept gresit inteles. Admiterea la facultate se face in functie de mai multe criterii. Pe langa avantajele care ti le ofera un centru universitar, pentru cei mai multi studenti asta inseamna cat mai mult timp departe de parinti. Acestia din urma sunt experti la agasarea odraslelor cu atentia lor.

Dupa ce gusti gustul libertatii, vrei sa experimentezi cat mai mult. Bursa Erasmus este cea mai usoara cale prin care un student poate vizita o alta tara. Da, mai trebuie sa si inveti dar sa nu uitam ca in spatele cuvantului Erasmus se afla o lume intreaga plina de experimente. Incepi si intrebi pe toata lumea ca sa obtii cat mai multe informatii despre aceasta experienta. Inima iti e cat un purice chiar daca uneori vrei sa demonstrezi ca esti plin de curaj.

Zis si facut. Aplici la bursa, esti acceptat si vine ziua plecarii. Abia atunci incepi sa realizezi ca sunt lucruri si persoane care iti vor lipsii. Incepi sa iti aduci aminte de persoanele care te incurajau. Le multumesti in gand pentru cuvintele pe care ti le adresase si incepi sa ai o gandire pozitiva. Stergi cu buretele toate gandurile rele si iti repeti: a pleca din Romania nu inseamna ca trebuie sa uiti de aceasta tara. Faci ce e mai bine pentru tine.

Lunile bursiere trec incredibil de repede. Parca timpul are o alta valoare. Esti realmente surprins de cat de multe lucruri esti capabil sa faci. Acum esti multumit ca nu ai dat cu piciorul la aceasta sansa si ca nu ai lasat teama si frica sa te conduca. Acum privesti in urma cu placere, iti place ceea ce vezi dar esti constient ca unele amintiri sunt mai vii ca altele.

deschidere

Tara de adoptie devine un mare centru multicultural. Oameni din diferite locatii sosesc acolo si ca intr-un ritual fiecare tara vine cu ceva specific. Ora pranzului era momentul in care faceam cunostinta unii cu altii/ cu obceiurile si traditiile lor. Intr-una din zile trebuia sa servim mancare chinezeasca. Am mers la Wu Xing si am vazut acolo diverse cutii din care adulmecai un miros plin cu condimente chinezesti. Eu imi exprimam incantarea. Dar cum totul imi erau straine, am cerut un meniu sa vad ce contine fiecare. Abia atunci am realizat cum se numesc aceste preparate: Furnici în copac, Salată cu urechi de lemn, Pachețele de primăvară. Am inghitit instant in sec. Mi-am adus aminte de tata cand a preferat sa manance la restaurant ( in loc de cantina ) pentru ca nu auzise niciodata de ciorba de stevie. El adunase o viata intreaga aceasta planta, pentru a o da de mancare la porci.

Nu, eu nu sunt tata si nu fug de denumirile peotice pe care europenii nu le percep intotdeauna. Dintre toate cel mai mult imi placuse Furnici în copac. Incercam sa ignor vocea papilelor mele, dar pana la urma am cedat.

wuxing-furnici-in-copac-300x300

– Furnici în copac?! Dar ce mancare e asta? Chiar vrei sa vezi daca furnicile sunt acrisoare asa cum iti povestea unchiul tau cand incerca sa te convinda sa mananci furnici? Atunci aveai 5 ani, dar acum ai …. nici nu conteaza cati.

– Hey, hey, pace. Noi nu suntem niste furnici adevarate, suntem mai mult de atat. Nu te impotrivii, lasa-te dus de val, de mireasma asta, care vad ca te incanta.

– Nu sunteti furnici adevarate? Dupa ce ca sunteti niste amarate de furnici, nici macar adevarate nu sunteti? Stiu ca voi erati muncitoare cum de ati ajuns acum … furnici clonate? Unde va ajunge aceasta lume?!

– Furnici clonate? Ce tot spui acolo? Offf, stai, lasa-ma sa iti explic.

– Nu, exclus. Ma uit la voi cum stati acolo inghesuite pe crengutele acelea firave…..

– Aculta-ma! Furnici este numele noastru de scena. Noi suntem de fapt carne tocata si prajita, care se gaseste si la tine in tara. Mai mult de atat. Pe langa noi, in aceasta reteta ni se alatura varza alba, usturoi, ceapa, morcov, pasta de arrdei iute. Toate acestea se gasesc si-n tara ta. Pentru ca este vorba de o mancare asiatica, trebuia sa aiba si ceva specific noua: spaghete de soia, sos de soia si condimente chinezesti. Daca nu ma crezi poti intreba pe oricine.

– Chiar asa? Ce imitatie buna. Cum stati voi acolo ciorghine pe spaghetele de soia. Creati o buna iluzie optica.

– Da, stim asta si noi vrem sa cunoastem oameni curajosi, oameni care isi urmeaza simtul indiferent de orice: denumire, aspect si noi ii surprindem cu un gust cum nu i-a mai fost dat sa intalneasca.

– Acum ca stiu tot adevarul, pot sa spun ca ma bucur ca am avut aceasta discutie si ma bucur ca acum pot spune: WuXing știe! Stie totul dintr-o privire.

– Hai, taci si inghite! E timpul sa mananci, discutam noi pe urma. Sa te vad atunci daca mai ai chef asa de discutii ca acum.

Si uite asa m-am intors eu acasa si bagajul plin de amintiri. De astazi creativitatea vizuală a capatat voi valente.
logo-wu-xing-2-300x300
SuperBlog2016

Lasă un răspuns

