Lumea mea e simpla…

…about me

Casa viitorului e cea mai sigura !

pe 2 noiembrie 2016

In urma cu foarte multi ani l-am asistat pe tata cum isi construia o casa dupa un proiect facut de o firma. A zis sa fie in regula cu actele, inclusiv cu proiect de casa si cand cladirea era aproape gata construita il aud spunand cu un off mare in suflet: la cat de multi stalpi si beton am bagat in casa asta, sa vezi acum, cat de mult o sa muncim sa o incalzim. Realitatea era chiar mai sumbra decat se astepta.

AIA Proiect, iti da o mana de ajutor intinzandu-ti mai multe proiecte de casa. Cu ajutorul lor putem sa economisim 45% din investiția in construcția casei si cum asta nu e tot, costurile de intretinere sunt chiar cu 50% mai mici. Acum eu doar visez sa am casa mea si mai exact sa am caminul meu, o casa care sa ma reprezinte, care sa fie oglinda sufletului meu.

Am observat ca imi place foarte mult sa am elemente traditionale in casa, ca natura sa aiba propria ei contributie si astfel am avea o casa plina de energie. Ini doresc o casa deschisa, primitoare, iubitoare, relaxanta, fascinanta, cu sisteme de siguranta, cu multa lumina si as mai vrea ceva, sa pot sa imi cresc linistita copilasii in ea. Am trait si intr-o cutie de chibrituri cu peretii din beton, dar si intr-o casa batraneasca. Am avut doua extreme in viata mea ( si le multumesc pentru asta), acum e timpul sa imi las gandul sa isi creioneze casa in care vrea sa traiasca.

Atunci cand incepi sa te gandesti la o casa, trebuie sa ai unele lucruri foarte clare in minte: cate camere, asezarea lor, orientarea lor, marimea lor, inaltimea lor, designul lor si multe altele. Prietenii sunt a doua familie a mea si e total deranjant sa il aud pe un amic cum se vaita de cate ori da cu capul de ceva, fiind foarte inalt. De asemenea nu trebuie sa fac nici treptele prea mari ca am si prietene minione. Imi strica toata karma si asta nu este in regula.

Cand ma gandesc la casuta mea, ma gandesc in special la izolatia termica. Amintirea iernilor in care tremuram nu vreau sa se mai reintoarca. Imi doresc sa aiba luminozitate naturala suficienta pentru ca lumina artificiala este daunatoare desi se da drept prieten. Inevitatbil imi aduc aminte de geamurile mamei care mereu erau „transpirate”, ca aerisirile si ventilatia nu erau in stare buna de functionare. Casuta trebuie sa aiba o acustica foarte buna. Chiar anu trecut invatam la Biofizica despre rezonanta sonora, iar azi am avut parte de un curs infernal din cauza acusticii. Pana nu te lovesti de aceasta problema, nici nu o iei in calcul.

Oamenii care lucreaza la AIA Proiect sunt alesi dupa spranceana. Le place sa lucreze cu omul si au si o foarte mare rabdare. Ei sunt gata in orice moment sa ne arate diferite proiecte de case ca sa ne facem o imagine de ansamlu la inceput. In momentul in care iti arata si iti explica de ce costurile sunt mai scazute lucrand dupa proiectul lor, deja incepe sa iti surada aceasta idee. Punctele lor forte sunau cam asa: costuri mici la intretinere, rezistenta si stabilitate, posibilitatea de a face economie in privinta resurselor primare si nu in ultimul rand confortul. Acesti oameni m-au pus pe ganduri, ei se gandesc la mai multe aspecte decat am crezut. M-au intrebat de cate ori nu am vazut o casa neglijata la exterior si am ramas cu impresia ca asa este si in interior. Aspectul sau este foarte important, dar din pacate nu ii dam atentie.

Imi doresc o casa interesanta dar clasica, clasica dar deosebina, deosebita dar speciala, speciala dar interesanta. Curiozitatea mea de Berbec a gasit pe Google case care te fac sa iti pui intrebarea: cum ar fi sa am o casa asa?

Casa Pestera. Avantajul suprem temperatura constanta. Dezavantaj luminozitate defectuoasa pentru ca este in proportie foarte mare doar artificiala.


Casa intoarsa pe dos. Poate asteapta vreun taifun sau uragan sa o aduca si pe ea in randul caselor. Oare si instalatia e pe dos ? Dar apa de unde vine, din tavan?

Casa chitara. Chitara este un instrument frumos, dar oare viata intr-o casa chitara este mereu fericita? Si totusi trebuie sa dansezi mult pe o astfel de muzica pentru ca este o casa rece. Dar altceva se poate asculta in aceasta casa?

Aceste case ca si altele pe care le-am vazut iti ridica foarte multe semne de intrebare si atunci nu ramane decat sa mergi pe ideea ta ca aceea e cea mai buna. Pe langa cele deja mentionate mai adaugi cateva elemente cum ar fi: panouri solare, storurile, sistemul de acoperire al piscinei pentru o curte mai mare.
O casa compacta este ideala pentru cerintele mele.
3-ansamblu-case-moderne-p-e-partial-0722494447
SuperBlog 2016


Lasă un comentariu